A kormány a jövő év első felében be kívánja kapcsolni az M5-ös autópályát az autópálya-matrica rendszerbe; az ehhez szükséges tárgyalásokhoz felhatalmazást adott az érintett minisztereknek - közölte a kormányszóvivő a kabinet szerdai ülését követő sajtótájékoztatón, Budapesten.
Gál J. Zoltán elmondása szerint, amelyet az MTI idézett a gazdasági és a pénzügyi tárca vezetője felhatalmazást kapott arra, hogy tárgyalásokat kezdjen a koncessziós jogokat gyakorló társasággal, akár kivásárlásról is. Beszámolt arról, hogy az úgynevezett sztrádatörvény parlamenti elfogadását követően a Nemzeti Autópálya Rt. azonnal, még ebben az évben kiírja a sztrádaépítéshez szükséges közbeszerzési eljárásokat.
A kormányszóvivő közölte: a kormánytagok megerősítették, hogy 2006-ra Szegedig kívánják meghosszabbítani az M5-ös autópályát. "A tervek végrehajtását nagyban nehezíti az első jobboldali kormány által kötött rossz koncessziós szerződés, amely megköti az állam kezét, és beszűkíti a lehetőségeket is" - tette hozzá.
Vélekedése szerint az M5-ös autópálya sorsának rendezésével több millió ember jogos igénye teljesül, és "az M5-ös autópálya megszűnik Európa egyik legdrágább autópályája lenni". Gál J. Zoltán szavai szerint a kormány megerősítette: megteremthetők a feltételei annak, hogy a miniszterelnök által az Európa-tervben megfogalmazottak szerint teljesüljön a kormány autópálya-építési programja.
Kapcsolódó anyagok
M5 és Postabank, két külön ügy
Mégsem lesz autópálya a Szerencsejáték Rt-ből?
Továbbra is nagyratörő tervek
Matrica az M5-ösön, már januártól?
Matricás lesz az M5-ös is
Ki kívánják vásárolni az M5-ös tulajdonosát, és matricássá tenné a kormány a legdrágább európai autópályaszakaszt.