Viszik a plazmatévéket
A világbajnokság azonban Magyarországon sem jelent mindenkinek jó üzletet. Közéjük tartoznak a szállodák, melyeknek a nagyobb világversenyek alatt akár 30 százalékkal is visszaeshet a forgalma. A turisták egy része ugyanis elutazik a helyszínre, sokan pedig otthon, a tévéjük előtt maradnak. A Balaton körüli szállodák jó része emiatt szintén közös meccsnézést hirdetett, különböző akciókkal megspékelve.
"A mérkőzések alatt 50 százalékos kedvezménnyel lehet inni a Hotel Annabellában, a Hotel Marinában és a Hotel Helikonban" - mondta lapunknak Bartha György, a Danubius Hotels Group üzletfejlesztési igazgatója. - "A forgalomcsökkenés miatt kénytelenek voltunk kitalálni valamit, ugyanakkor ez az akció sem fogja behozni a kiesést."
Viszik a tévéket
A futballünnep nem csak a vendéglátás területén érezteti hatását: a szórakoztató-elektronikai üzletek némelyikében a karácsonyi rohamhoz hasonlatos vásárlási láz lesz úrrá. A vásárlók tömegével cserélik le televízióikat, például nagyképernyős plazmatévére.
"Az átlaghoz képest 50-60 százalékos forgalomnövekedést tapasztalunk" - tudtuk meg Szánthó Balázstól, a MediaMarkt Magyarország koncepciómenedzserétől. - "Az elmúlt időszakban az összes eladott televízió 40-40 százaléka plazma-, illetve LCD-készülék volt, s csupán minden ötödik volt hagyományos képcsöves. Utóbbiakat főként azok vásárolják, akiknek már van modernebb tévéjük. A kisebb képernyős készülékeket pedig a nyaralókba veszik." Ráadásul a foci-vb előtt a hűtőszekrények is jobban fogynak, tekintettel a jóleső hideg sörre...
Kiss Gergely
Menedzsment Fórum