A Sony a közelmúltban elhalasztotta a PlayStation3 játékkonzol piacra dobását, nem sikerült megalkotnia az Apple iPod mp3-lejátszó méltó ellenfelét és "tolakodó" szoftverekkel látta el CD-it. Mindennek ellenére a 2351 megkérdezett felnőtt a japán óriást jelölte meg a legerősebb márkaként - írja a BrandWeek.
A világ legnagyobb számítógép-gyártója, a szintén imázsproblémákkal küszködő Dell megtartotta második helyezését, míg a dobogó utolsó fokára a Coca-Cola küzdötte fel magát, melynek egyik alkalmazottját múlt héten tartóztatták le üzleti titkok kiszivárogtatásának kísérlete miatt. Az Apple először jelent meg a top10-ben - tizedikként -, a Microsoft pedig eltűnt az élbolyból.
A Kraft és a GM a legnagyobb vesztes
A felmérés szerint a legnagyobb vesztesnek a Kraft élelmiszeripari vállalat és a General Motors (GM) autógyártó számít, előbbi a harmadik helyről a kilencedikre, utóbbi pedig a nyolcadikról a tizenhetedikre csúszott vissza. Az autóipari cégeket tekintve egyébként a japánok viszik a prímet: a Toyota a negyedik, a Honda a hatodik, igaz, egy amerikai vetélytárs, a Ford beékelődött közéjük az ötödik helyen. A legjobb 10 közé a Hewlett Packard és a General Electric fért még be a hetedikként illetve nyolcadikként.