2p

Még mindig a Sony a legjobb márka a közelmúlt nehézségei ellenére a Harris Poll "Best Brands" című felmérése szerint. A japán elektronikai gyártó immár hetedik éve vezeti a listát.

A Sony a közelmúltban elhalasztotta a PlayStation3 játékkonzol piacra dobását, nem sikerült megalkotnia az Apple iPod mp3-lejátszó méltó ellenfelét és "tolakodó" szoftverekkel látta el CD-it. Mindennek ellenére a 2351 megkérdezett felnőtt a japán óriást jelölte meg a legerősebb márkaként - írja a BrandWeek.

A világ legnagyobb számítógép-gyártója, a szintén imázsproblémákkal küszködő Dell megtartotta második helyezését, míg a dobogó utolsó fokára a Coca-Cola küzdötte fel magát, melynek egyik alkalmazottját múlt héten tartóztatták le üzleti titkok kiszivárogtatásának kísérlete miatt. Az Apple először jelent meg a top10-ben - tizedikként -, a Microsoft pedig eltűnt az élbolyból.

A Kraft és a GM a legnagyobb vesztes

A felmérés szerint a legnagyobb vesztesnek a Kraft élelmiszeripari vállalat és a General Motors (GM) autógyártó számít, előbbi a harmadik helyről a kilencedikre, utóbbi pedig a nyolcadikról a tizenhetedikre csúszott vissza. Az autóipari cégeket tekintve egyébként a japánok viszik a prímet: a Toyota a negyedik, a Honda a hatodik, igaz, egy amerikai vetélytárs, a Ford beékelődött közéjük az ötödik helyen. A legjobb 10 közé a Hewlett Packard és a General Electric fért még be a hetedikként illetve nyolcadikként.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!