2p

Májusban ismét csökkent a General Motors (GM), a Chrysler és a Ford amerikai autógyártók eladása az USA-ban. Az elemzők a magas üzemanyagárakat és a nagyméretű sporthaszonjárművek (SUV-k) keresletcsökkenését teszik felelőssé az ügyben.

Hummer H1

Az üzemanyag-hatékonyság immár az Egyesült Államokban is hódít, egyre népszerűtlenebbek a nagy, benzinfaló SUV-k. (Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a GM ennek megfelelően

meg is szüntette

az immár emblematikussá vált Hummer sporthaszonjármű eredeti, H1-es verziójának kereskedelmi forgalmazását, csak a hadseregnek szállít.)

Csökkenő bevétel és termelés

A negyedéves eredményeket hivatalosan csütörtökön hozzák nyilvánosságra a cégek, az előrejelzések azonban csökkenő eladásokat és nyereséget mutatnak. A fejlemények arra kényszeríthetik a gyártókat, hogy a harmadik negyedévben - ismét - csökkentsék termelésüket - közli a Reuters. A szakértők a GM-nél 10-15, a Fordnál 11, a DaimlerChrysler amerikai egységénél pedig 15 százalék körüli forgalomcsökkenés várható.

A japánok egyre jobban állnak

A Toyota Motor Corp. és a Honda Motor Co. japán autógyártók ezzel szemben nagy bevétel-növekedésre számítanak minőségi és üzemanyag-hatékony, az amerikai gyártókénál kisebb méretű személyautóik miatt. A két vállalat bevétel-növekedése előrejelzések szerint kétszámjegyű lesz, míg a szintén japán Nissan forgalma nagyjából 5 százalékkal fog csökkenni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!