
Az üzemanyag-hatékonyság immár az Egyesült Államokban is hódít, egyre népszerűtlenebbek a nagy, benzinfaló SUV-k. (Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a GM ennek megfelelően
meg is szüntetteaz immár emblematikussá vált Hummer sporthaszonjármű eredeti, H1-es verziójának kereskedelmi forgalmazását, csak a hadseregnek szállít.)
Csökkenő bevétel és termelés
A negyedéves eredményeket hivatalosan csütörtökön hozzák nyilvánosságra a cégek, az előrejelzések azonban csökkenő eladásokat és nyereséget mutatnak. A fejlemények arra kényszeríthetik a gyártókat, hogy a harmadik negyedévben - ismét - csökkentsék termelésüket - közli a Reuters. A szakértők a GM-nél 10-15, a Fordnál 11, a DaimlerChrysler amerikai egységénél pedig 15 százalék körüli forgalomcsökkenés várható.
A japánok egyre jobban állnak
A Toyota Motor Corp. és a Honda Motor Co. japán autógyártók ezzel szemben nagy bevétel-növekedésre számítanak minőségi és üzemanyag-hatékony, az amerikai gyártókénál kisebb méretű személyautóik miatt. A két vállalat bevétel-növekedése előrejelzések szerint kétszámjegyű lesz, míg a szintén japán Nissan forgalma nagyjából 5 százalékkal fog csökkenni.