[ajanlo=203][igazitas=right/]Míg a személyszállítás tavaly igazi sikersztori volt, addig a teherfuvarozás számára már kevésbé volt emlékezetes év a 2005-ös. Az IATA-hoz tartozó légitársaságok ilyen típusú bevételei 3,2 százalékkal nőttek, számolt be a Bloomberg. Az idén megfordulhatnak a trendek, míg a fuvarozás előretörhet, addig a személyszállításban némileg lassuló ütemű növekedésre lehet számítani. Az IATA előrejelzése szerint 2006-ban 5-6 százalékos bővülés valószínűsíthető.
Ami a szektorban működő társaságok eredményességét illeti, továbbra sem megnyugtatóak az eredmények. Igaz. a 2001-ben kezdődött mélyrepülést kezdik kiheverni a cégek, illetve azóta jó néhány életképtelen légitársaság beszüntette a tevékenységét, összességében így is 4 milliárd dollár körüli veszteséggel zárhatják a vállalatok az idei évet. Ez a 2005-ös 6 milliárd dolláros mínuszhoz képest örvendetes előrelépés. A szektor legkorábban 2007-ben lehet nullszaldós - prognosztizálta a kilátásokat az IATA vezetője, Giovanni Bisignani. Az eredmények ugyanakkor térségenként meglehetősen eltérőek, míg Észak-Amerikában összességében 10 milliárdos veszteségről adtak számot tavaly a cégek, addig Európában és Ázsiában is 1,5 milliárd körüli profitot realizáltak a légitársaságok.