4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan a Barátok közt évek óta az RTL Klub egyik legsikeresebb műsora, népszerűsége továbbra is töretlen. A múlt héten is mindent vitt.

A hétköznapok tévés műsorait tekintve immár hosszú évek óta a legnézettebb programok egyike a Barátok közt. A sorozatnak, legalábbis ami a nézettségi mutatókat illeti az évek során több felívelése, majd visszaesése volt. A rosszabb időszakokban napvilágot láttak olyan vélemények, hogy a Barátok közt „elfáradt”, és érdemes lenne lecserélni. Néhány éve, az Éjjel-nappal Budapest indulása kapcsán ezek a hangok felerősödtek, azzal érvelve, hogy a német piacon 1994-ben indított, és a Barátok közt mintáját adó sorozat (Unter uns) népszerűsége is leszálló ágba került, ám az ottani Éjjel-nappal Budapest (Berlin Tag und Nacht) segítségével a "csatorna családon belül" tartotta a nézőket az RTL. (A német piacon az Unter uns az RTL, míg a Berlin Tag und Nacht a helyi RTL II csatornán fut.)

Magyarországon ugyanakkor a tévés piac kevésbé fregmentálódott, ugyan számtalan csatorna jött létre az évek alatt, ám ezek többség marginális nézettséggel bír. A kereskedelmi célcsoportban néhány tízezer nézőt jelentő 2-3 százalékos közönségarány is gyakran megugorhatatlan szint a kisebb csatornák számára. A másik oldalról viszont kétségtelen, hogy az utóbbi években a sok egy százalék alatti közönségarányt hozó tévéadó miatt a korábban 30 százalék körül teljesítő piacvezető ennek most a kétharmadát tudja. A fentiek miatt logikus lépés volt, hogy az RTL Klubon tartják mindkét sikeres szappanoperát, és a kisebb kábelcsatornákat más programokkal töltik meg. Ezen logika jegyében került például az RTL II-re a Való világ. A Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest párosa időnként kiegészülve sikeres programokkal (mint ahogy tavaly ősszel láthattuk a Konyhafőnök és a Celeb vagyok, ment ki innen esetében) verhetetlen esti műsorfolyamot alkotnak. A TV2 ugyan időről időre próbálkozik, hogy megtörje az RTL hétköznapi hegemóniáját, ám ezek eddig legfeljebb rövidebb ideig tudták szorosabbá tenni a küzdelmet.

Az utóbbi időben a Barátok közt ismét jobb időszakát éli, amiben vélhetőleg az is szerepet játszik, hogy a számok alapján nagyon erős törzsközönsége van, akik folyamatosan követik a Rózsa presszó környékének eseményeit.

Így már az év végén is láthattunk olyan heteket, amikor a legutóbbi szériájával gyengébben teljesítő X-Faktort könnyedén maga mögé utasította a Berényi család története. A csendesebb év elejei időszakban ráadásul az RTL Klubon nincs is nagy költségvetésű showműsor, így a számszerűsített eredmények alapján a Barátok közt számára egy-egy sikerfilm, vagy a TV2 tehetségkutatója, a Rising Star lehetne ellenfél. A harmadik héten azonban ezek sem tudták megverni a sorozatot, az ugyanis mind a 18-49 éves korcsoport körében, mind a teljes lakosságban a legnézettebb volt.

Hétköznapokon egyébként az elmúlt hetekben az RTL két leánya, a Cool és a F+ is egyre jobban teljesít, előbbi például szerdán a TV2-t megközelítő 9,5 százalékos átlagos közönségarányt ért el átlagosan a főműsoridőben a 18-49 évesek körében. El kell mondani ugyanakkor, hogy a hétvégéken továbbra is kiegyenlítettebb a küzdelem, amiben természetesen közrejátszik az is, hogy vasárnaponként látható a TV2 legjobban futó műsora, a fent már említett Rising Star. Más kérdés, hogy ezt maga mögé utasította az RTL Klub, a Nagyfiúk című amerikai vígjátékkal a 18-49-es korcsoportban. Igaz, a szombati napot a TV2 nyerte, köszönhetően annak is, hogy messze a leggyengébben ekkor teljesített a piacvezető csatorna.


A 3. héten a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők 19,8 százaléka követte, míg a TV2 12,9 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool kiemelkedő számokat (7,2% SHR) hozott, míg a F+ 5,8 százalékos közönségarányát ért el. Az M1 közönségarányát az esti időszakban a szombat-vasárnapi Játék határok nélkül feltornászta, ám így is csak sereghajtók lettek (heti átlag 3,5%), mert a köztévénél a Viasat3 (3,9% SHR) is többet hozott.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!