Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek leginkább.
Augusztus végén összesen 2,451 millió előfizetést tartottak nyilván, 5 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban.
Az előfizetések csökkenésnek ellenére, a digitalizáltság 43,2 százalékról 43,5 százalékra emelkedett a vizsgált körben. Mindez annak köszönhető, hogy augusztusban az előfizetői körön belül 11 ezerrel 1,384 millióra csökkent az analóg előfizetéssel rendelkezők száma és 6 ezerrel nőtt a digitálisan televíziózók száma.
A digitális előfizetéseken belül 10 ezerrel 337 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re (digitális televízózás Internet Protokoll használatának segítségével) előfizetők, és 4 ezerrel 730 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma augusztusban 734 ezerről 730 ezerre csökkent.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások a kábeltelevízió és IPTV piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma augusztusban 1722 ezerről 1721 ezerre csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,395 millióról 1,384 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 327 ezerről 337 ezerre nőtt.
A digitálisan televíziózó háztartások átlagosan 1,46 jelátalakítót (set-top-box-ot) használnak. Ezeknek a száma azt mutatja, hogy egy háztartásban átlagosan hány készüléken lehet egy időben több, akár eltérő műsort is nézni. A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a több készülékes televíziózás.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között valamennyi szolgáltatást figyelembe véve az UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,1 százalékról 33 százalékra csökkent. A második DIGI piaci része összességében 24,1 százalékról 23,9 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,9 százalékról 19,2-ra növelte részesedését.
A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Menedzsment Fórum