3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2009 augusztusában Magyarországon csupán hatezerrel, 1,067 millióra bővült a digitálisan televíziózó háztartások száma, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH)gyorsjelentéséből. A hónap végén az összes hazai háztartás több mint 25 százalékában, míg az előfizetéssel rendelkező háztartások 43,5 százalékában televízióztak digitálisan.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek leginkább.

Augusztus végén összesen 2,451 millió előfizetést tartottak nyilván, 5 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban.

Az előfizetések csökkenésnek ellenére, a digitalizáltság 43,2 százalékról 43,5 százalékra emelkedett a vizsgált körben. Mindez annak köszönhető, hogy augusztusban az előfizetői körön belül 11 ezerrel 1,384 millióra csökkent az analóg előfizetéssel rendelkezők száma és 6 ezerrel nőtt a digitálisan televíziózók száma.

A digitális előfizetéseken belül 10 ezerrel 337 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re (digitális televízózás Internet Protokoll használatának segítségével) előfizetők, és 4 ezerrel 730 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma augusztusban 734 ezerről 730 ezerre csökkent.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások a kábeltelevízió és IPTV  piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma augusztusban 1722 ezerről 1721 ezerre csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,395 millióról 1,384 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 327 ezerről 337 ezerre nőtt.

A digitálisan televíziózó háztartások átlagosan 1,46 jelátalakítót (set-top-box-ot) használnak. Ezeknek a száma azt mutatja, hogy egy háztartásban átlagosan hány készüléken lehet egy időben több, akár eltérő műsort is nézni. A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat  használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a több készülékes televíziózás.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között valamennyi szolgáltatást figyelembe véve az UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,1 százalékról 33 százalékra csökkent. A második DIGI piaci része összességében 24,1 százalékról 23,9 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,9 százalékról 19,2-ra növelte részesedését.

A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!