2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Wizz Air és az Airbus, kiegészítendő a tavalyi 12 gépre szóló fix és további 12 gépre szóló opciós megrendelést, csütörtökön Farnboroughban megállapodást írt alá újabb 20 Airbus A320 típusú repülőgép vásárlásáról. A fapados légitársaság a közelmúltban több új célállomást is bejelentett.

Az új rendelés lehetővé teszi a légitársaság dinamikus fejlődését Közép-Kelet Európában, és biztosítja a flottát az egyre növekvő utasforgalom kiszolgálására. A repülőgépeket az International Aero Engine V-2500 típusú hajtóműveivel szerelik fel, és egyosztályos, 180 üléses konfigurációval szállítják majd le 2009-2011 között. A Wizz Air A320-asokból álló flottája lehetővé teszi, hogy a régió legalacsonyabb egységköltségeit érjék el, nem véletlen, hogy a társaság elkötelezett az Airbus mellett, áll a lapunkhoz eljuttatott közleményben.

"Ezzel a megrendeléssel is határozottan haladunk afelé, hogy hamarosan Közép-Kelet Európa legnagyobb légitársasága legyünk. A tervek szerint flottánk 2012-re 53 repülőgépből állhat majd" - mondta Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója.

A flotta mellett a Wizz Air az elmúlt hónapokban a desztinációkat is bővítette. Júliusban indult be például a Budapest-Marosvásárhely vonal, amelyet további járatindítások követnek majd Romániában. "Indulásunk óta Közép-Kelet-Európát tekintjük saját piacunknak. Stratégiánk továbbra is az, hogy minden közép-kelet-európai piacunkon vezető pozícióba kerüljünk" - mondta el korábban kérdésünkre Váradi József. A társaság vezérigazgatója már tavasszal jelezte, hogy nemsokára újabb célpontokat jelentenek majd be a térségben.

A régió légipiacán mindazonáltal nem lefutott a verseny. A Wizz Air elsőszámú vetélytársa, a szlovák SkyEurope az elmúlt időszakban ugyan elsősorban konszolidációs lépésekkel és a Budapest-London járat megszüntetésével hívta fel magára a figyelmet, ám ők is tovább bővítik flottájukat: a Boeing 2007 végéig négy új 737-700NG típusú gépet szállít majd le a pozsonyi székhelyű cég számára.

A SkyEurope számára az is pozitívum, hogy a májussal záruló 12 hónapos időszakban 66 százalékkal 2,17 millióra növelte utasaik számát, a járatok kihasználtsága pedig 2,6 százalékkal 76,2 százalékra nőtt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!