2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fogyasztói hangulat nyugati romlása ellenére jól teljesítettek az év eddig eltelt időszakában a japán autógyárak, több európai versenytársukhoz hasonlóan.

A Honda a várakozásokkal ellentétben nyolc százalékkal növelte adózott eredményét a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, 180 milliárd jenre (1,7 milliárd dollár). A javulás a kereslet növekedése mellett annak tulajdonítható, hogy emelték az árakat, csökkentették a költségeket, és így ellensúlyozni tudták az emelkedő energia-és nyersanyagár, illetve az erős jen negatív hatásait.

A másik nagy japán autógyár, a Toyota is sikeresen zárta az első félévet, és eladásaival első ízben megelőzte a 76 évig világelső, amerikai General Motorst. A Toyota világszerte már az első negyedben több autót adott el, mint a GM - 2,41 milliót, míg a GM 2,25 milliót. Az első félévben összesen 4,8 millió Toyota kelt el világszerte, két százalékkal több az egy évvel korábbinál, míg a GM 4,54 milliót adott el, ráadásul a Toyotával ellentétben az amerikai csoport évek óta veszteséges. Az év egészében 9,85 autót tervez eladni a Toyota, öt százalékkal többet, mint tavaly.

Az augusztus 1-jén jelentő Nissan üzletmenetére egyelőre még csak a Renault eredményeiből lehet következtetni, miután a Nissan 44 százaléka a francia csoport tulajdonában van. Az idei első félévben a Renault 2,3 százalékkal növelte forgalmát az egy évvel azelőttihez képest a felzárkózó piacok hathatós segítségével, 20,94 milliárd euróra.

Jó előjel az is, hogy az ugyancsak a következő hetekben jelentő Mazda tarthatónak tartja idei értékesítési célját az Egyesült Államokban - 290 ezer kocsit szeretne ott eladni - ami nagy szó, hiszen a legtöbb autógyár éppen az amerikai piacon szenvedi el legnagyobb veszteségeit a benzinfaló terepjárók iránti kereslet zuhanása miatt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!