2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Megépíti az Airbus jelenleg legnépszerűbb szélestörzsű modelljének, az A330-asnak felújított változatát, az első példányok 2017-ben állhatnak szolgálatba - közölte a cég hétfőn az MTI-vel.

A korszerűsített A330-asok 800-as és 900-as verzióban készülnek el új Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművel, illetve az A350-es modelléhez hasonló szárnyvégekkel, megnövelt szárnyfesztávolsággal és új hajtómű pilonokkal. Ezeknek köszönhetően az Airbus szerint a gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik. A tervek szerint az első A330neókat 2017 negyedik negyedévében szállítják le, az első darabok az Air Lease Corporation lízingcéghez kerülnek, ők 25 darabot rendeltek a típusból.

Tom Enders, az Airbus-csoport vezérigazgatója a közlés szerint azt mondta, a fejlesztési költségek a 2015-17-es időszakot terhelik, és mintegy 70 bázisponttal csökkentik a 2015-ös üzemi haszonkulcsot.

Az A330-as modernizálása régóta napirenden van Toulouse-ban, szakértők korábban úgy foglaltak állást, hogy az Airbus piaci nyomásra foghat bele a felújításba, az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett. A gyártó attól tartott a szakértők szerint, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt.

Tom Enders a berlini ILA légi szalonon újságíróknak májusban azt mondta, nem fogják felújítani idén húszéves A330-as típusukat akkor, ha az a kitűzött pénzügyi terveket veszélyezteti. Jelezte: alig pár százra tehető új rendelést jelentene a modernizáció, míg a kisebb, A320-as típuscsalád továbbfejlesztése eddig 2600 megrendelést hozott az Airbusnak.

Az 1994-ben bemutatott Airbus A330-as konfigurációtól és típusváltozattól függően 253-375 utas szállítására alkalmas, hatótávolsága 7400 és 13 400 kilométer között változik. Az elmúlt húsz évben 1100 darabot rendeltek az Airbustól és további 260-ra volt megrendelése május végéig.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!