Az Adecco Intézet vizsgálatának - amelyet a Neue Zürcher Zeitung című svájci napilap online változata idézett - az egyik legfontosabb következtetése az, hogy a vállalkozásokon belül megoldatlan probléma a tudás és tapasztalat átadása a fiatalabb nemzedékek számára. Ehhez egyénivé kell tenni a továbbképzési programokat és az életpálya-tervezést, és normává kell válnia az élethosszig tartó tanulásnak.
A jobb tudásmenedzsmenthez tartoznak azok az adatbankok, amelyekben a cégek nyilvántartják munkatársaik speciális tudását és képességeit, mert sok vállalatnál egyáltalán nem világos, hogy az alkalmazottak nyugdíjba vonulásával milyen know-how megy veszendőbe.
Az Adecco vizsgálata statisztikákra hivatkozva közölte, hogy az egyes személyekre vonatkozó intézkedésekkel egy vállalkozás termelékenysége, verseny- és innovációs képessége akár 20 százalékkal is növelhető. Amennyiben egy vállalkozás demográfiailag fitt és ráveszi idősebb munkatársait arra, hogy tovább maradjanak munkában és továbbadják tudásukat is, akkor ebből a cég igen komoly profitot húzhat.
Pozitív példaként említi a tanulmány a lipcsei BMW autógyártót, ahol kifejezett 45 év feletti munkavállalókat állítanak munkába, vagy az egyik skót bankot, ahol 70 éves korig vesznek fel alkalmazottakat, hogy jobban meg tudják szólítani az idősebb ügyfeleket.
A vizsgálatok kimutatták azt is, hogy az 50 év feletti alkalmazottak ma sokkal aktívabb életet élnek, mint a szüleik generációja, és le kell számolni azzal a mítosszal is, hogy az idősebbek képtelenek lennének tanulni vagy idegenkednének a technika újabb vívmányaitól. Csupán megfelelő tanulási módszerekre és ösztönzésre van szükség, hogy tudásukat bővítsék - olvasható a svájci lap online változatában.