3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az agresszív és gyors terjeszkedéséről ismert sváb diszkontáruházlánc európai terjeszkedése megfenekleni látszik. A vállalat balti térnyerése a reméltnél lassabb lesz. Sajtóhírek szerint a lánc hazai piaci tervei továbbra is nagyratörőek.

Európa legnagyobb diszkont-élelmiszerlánca, a német Lidl csoport eddig egyetlen üzletét sem nyitotta meg, noha a régióban a vállalat 2002 óta minden államban rendelkezik gazdasági társasággal. Ennél kedvezőbbek a vállalat hazai kilátásai, bár a 2000-ben leányvállalatot alapított társaság Magyarországon sem kapkodja el az üzletek nyitását. A terveinek komolyságára utal ugyanakkor, hogy az elmúlt év novemberében megkezdte regionális logisztikai központjának építését. A Székesfehérvárra telepített kelet-európai logisztikai és oktatóközpontjában mintegy 150 embernek fognak munkát adni.

A Világgazdaság értesülése szerint Komáromban mintegy 11 ezer négyzetméternyi terület megvásárlására előszerződést kötött a Lidl Magyarország Kft. A cég a diszkontáruház építésének időpontját meglehetősen bizonytalanul határozta meg - csak jövőre, vagy 2006-ban -, a város kikötötte: ha két éven belül nem kezdik meg az építkezést, a telekingatlan ára növekedni fog. Emellett ahhoz is ragaszkodtak, hogy az építési engedélykérelmet még az idén be kell nyújtani, így azt követően egy éven belül meg kell kezdeni a beruházást.

Korábbi sajtóéresülések szerint a Lidl az idei évben 25-30 üzletet épít, egyenként 1200-1600 négyzetméter alapterülettel. A tervek szerint a cél az, hogy összesen száz Lidl-üzletet nyissanak Magyarországon, a többségét a keleti országrészben.

A régióban a tavalyi évben Csehországban nyitott üzletet a vállalat. Emellett megkezdte svédországi expanzióját is, ahol az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalattal az Arla-val igen gyorsan összeütközésbe került. A saját márkaneveket preferáló Lidl ugyanis nem volt hajlandó a termékeken az Arla logóit megtűrni. A villongások ugyanakkor nem vetették vissza a cég terjeszkedését, hiszen egy év alatt 28 áruházat nyitottak a Financial Times Deutschland szerint.

A Lidl 1973-ban nyitotta meg első áruházát Németországban. Külföldi terjeszkedésbe 1989-ben fogott. A cég már a kezdetektől fogva alacsony áraival hívta fel magára a figyelmet, 2000-ben a német versenyhivatal arra szólította fel - a Wal-Mart Stores Inc. és az Aldi-Nord csoporttal együtt -, hogy emelje meg egyes, általa forgalmazott élelmiszerek árát. A hatóság szerint ezeket ugyanis a beszerzési árnál olcsóbban kínálták. Erre utal az az uniós felmérés is, amely szerint a Lidl-árak 20 százalékkal maradnak el az európai átlagtól.

Kapcsolódó anyag
Újabb élelmiszerlánc jön

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!