inkább a tömegközlekedést használja, szintén ötöde pedig visszafogja
fogyasztását. Többek között ezt állapítja meg az a ACNielsen piackutató vállalat
42 országban végzett vizsgálata, amelynek keretében 23500 rendszeres
internetezőt (Magyarországon 500-at) kérdeztek meg az üzemanyagárak
növekedésének hatásairól.
Legnagyobb arányban a magyarokat érinti igen érzékenyen a benzin drágulása,
húsz európai ország közül. A megkérdezett magyarok 58 százalékának az életét
jelentősen befolyásolja az árspirál, míg a cseheknél ugyanez az arány csak 27,
de a franciáknál 55 százalék.
A növekvő üzemanyagköltségekre a válaszadó magyarok 39 százaléka reagál
ritkább autóhasználattal, 30 százalék igyekszik a munkájával járó közlekedéssel
kombinálni a magán utakat. A tömegközlekedést gyakrabban veszi igénybe 20
százalék, és ugyanannyian fogják vissza a létszükségleti cikkeken kívüli
fogyasztásukat - tájékoztatott Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen ügyvezető
igazgatója.
Összességében minden harmadik európai polgár érzi úgy, hogy az emelkedő
üzemanyagárak következtében változtatnia kell életstílusán. Földrészünk lakóinak
majdnem fele ritkábban használja az autóját, mint korábban.