A múlt héten lezárult az RTL Klub gasztro vetélkedője, a Konyhafőnök VIP, amely hasonlóan a korábbi évadokhoz erős nézettséggel büszkélkedhetett. Ugyan a program korábban hozott stabil 1 millió feletti számokat is a teljes népességben, ezúttal ez nem sikerült. Igaz, ha az átlagokat nézzük, akkor megállapítható, hogy az idei évben a piacvezető csatornák is alacsonyabb számokat produkálnak, mint akár csak tavaly.
A Konyhafőnök helyett induló Házasság első látásra című műsorról korábban írtuk, hogy nem teljesen kockázatmentes, hiszen napi szinten az ilyen típusú formátumok eddig nem tudtak érvényesülni. Ugyanakkor a hétköznapokon az RTL Klubnak mindenképpen van egy olyan előnye, hogy egy nagyon erős programstruktúrába (legyen szó a Híradóról, az Éjjel-nappal Budapestről vagy a Barátok köztről) illeszkedik. Ezek pedig folyamatosan magas nézettséget érnek el, amely vélhetőleg stabil alapot jelent majd az új formátumnak.
Emiatt egyébként május 2-től új műsorstruktúrával találkozhatnak az RTL Klub nézői, ugyanis vadonatúj reality kerül képernyőre Híradó után, a 18.55-ös sávba, amely mintegy fél órával rövidebb, mint az ország legnépszerűbb főzős műsora, így az Éjjel-Nappal Budapest és a Barátok közt is korábban kezdődik majd. Így május első hetében az Éjjel-Nappal Budapest 20.05-től, míg a Barátok közt 21.25-től jelentkezik minden hétköznap.
Májustól nem csak a legnépszerűbb szappanopera, hanem a népszerű esti sorozatok is korábban kerülnek képernyőre. Hétfőnként 22.05-től láthatóak majd a Dr. Csont 10. évadának epizódjai, keddenként a Castle 7. évadának új részei, szerdánként a Szulejmán, csütörtökönként a Halálos fegyver című akció filmsorozat első évadának premier részei, míg péntekenként a Showder Klub stand up-osainak produkciói lesznek ugyanebben a sávban az RTL Klubon.
A múlt hét adatait elemezve azt láthattuk, hogy az öt hét után véget ért Konyhafőnök VIP finoman szólva is remekelt. A Gáspár Bea győzelmét hozó gasztro reality minden eddiginél erősebb nézettségi számokat produkált a kereskedelmi célcsoportban. A finálé adás 28,4 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, így a 18-49-es korosztályban letaszította az élről a Nagy Duettet, sőt ebben a szegmensben az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is megelőzte. Ráadásul a TV2 legnépszerűbb műsora, amely az elmúlt időszakban a teljes népességben nem kapott ki, ezúttal ebben a kategóriában is a gaszto műsor mögé szorult.
Fokozza a bajt a kormányközeli csatornánál, hogy a kereskedelmi célcsoportban a TV2 nem igazán tud labdába rúgni, hiszen a toplista első felében most is szinte csak RTL Klubos műsorokat találhattunk. A Konyhafőnök VIP mellett szokás szerint az Éjjel-Nappal Budapest és a Barátok közt vitte a prímet. De az egy szem TV2-s produkció mellett a top lista élére kerültek olyan RTL-es műsorok, mint a Kavarás és a Nagy nap című filmek, a Híradó, a Szulejman és a Shoder Klub is.
Disznóságok között mosolyogva avatott gyárat Orbán Viktor
Nem volt változás a hírműsorok versenyében sem, ahogyan eddig is, úgy a 17. héten is az RTL Klub Híradója volt a legnézettebb hírműsor a kereskedelmi célcsoportban. A 18-49 évesek körében az elmúlt héten átlagosan 19,4 százalékos produkált. A TV2 Tények ezzel szemben átlagosan 15,8 százaléknyi nézőt tudott csak képernyő elé ültetni a kereskedelmi célcsoportban.
Nem véletlen, hogy a 17. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 18,9 százaléka követte a csatorna műsorait. A TV2-t érzékenyen érintette, hogy legerősebb műsorai gyengébb számokat produkáltak, így az átlagos közönségaránya is csak 8,9 százalék lett. Az RTL számára a két legerősebb kábelcsatornája miatt lehet némi hiányérzete, hiszen a F+ 4,7 százalékos, míg a Cool 4,1 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Nem hozott átütő sikert egyelőre a Viasat3 realityje, az Exek az édenben, ez a csatorna átlagos közönségarányán is látszik, hiszen 2,7 százalékot ért el. A sereghajtó szokás szerint a Duna TV lett, amely 1,6 százalékos teljesítménnyel szerénykedett.
mfor.hu