4p

Új program indul május másodikán az RTL Klubon, emiatt viszont az esti műsorrend is megváltozik. Érdekes kérdés, hogy a jól teljesítő Konyhafőnök VIP nyomdokaiba tud-e lépni a Házasság első látásra című produkció.

A múlt héten lezárult az RTL Klub gasztro vetélkedője, a Konyhafőnök VIP, amely hasonlóan a korábbi évadokhoz erős nézettséggel büszkélkedhetett. Ugyan a program korábban hozott stabil 1 millió feletti számokat is a teljes népességben, ezúttal ez nem sikerült. Igaz, ha az átlagokat nézzük, akkor megállapítható, hogy az idei évben a piacvezető csatornák is alacsonyabb számokat produkálnak, mint akár csak tavaly.

A Konyhafőnök helyett induló Házasság első látásra című műsorról korábban írtuk, hogy nem teljesen kockázatmentes, hiszen napi szinten az ilyen típusú formátumok eddig nem tudtak érvényesülni. Ugyanakkor a hétköznapokon az RTL Klubnak mindenképpen van egy olyan előnye, hogy egy nagyon erős programstruktúrába (legyen szó a Híradóról, az Éjjel-nappal Budapestről vagy a Barátok köztről) illeszkedik. Ezek pedig folyamatosan magas nézettséget érnek el, amely vélhetőleg stabil alapot jelent majd az új formátumnak.

Emiatt egyébként május 2-től új műsorstruktúrával találkozhatnak az RTL Klub nézői, ugyanis vadonatúj reality kerül képernyőre Híradó után, a 18.55-ös sávba, amely mintegy fél órával rövidebb, mint az ország legnépszerűbb főzős műsora, így az Éjjel-Nappal Budapest és a Barátok közt is korábban kezdődik majd. Így május első hetében az Éjjel-Nappal Budapest 20.05-től, míg a Barátok közt 21.25-től jelentkezik minden hétköznap.

Májustól nem csak a legnépszerűbb szappanopera, hanem a népszerű esti sorozatok is korábban kerülnek képernyőre. Hétfőnként 22.05-től láthatóak majd a Dr. Csont 10. évadának epizódjai, keddenként a Castle 7. évadának új részei, szerdánként a Szulejmán, csütörtökönként a Halálos fegyver című akció filmsorozat első évadának premier részei, míg péntekenként a Showder Klub stand up-osainak produkciói lesznek ugyanebben a sávban az RTL Klubon.


A múlt hét adatait elemezve azt láthattuk, hogy az öt hét után véget ért Konyhafőnök VIP finoman szólva is remekelt. A Gáspár Bea győzelmét hozó gasztro reality minden eddiginél erősebb nézettségi számokat produkált a kereskedelmi célcsoportban. A finálé adás 28,4 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, így a 18-49-es korosztályban letaszította az élről a Nagy Duettet, sőt ebben a szegmensben az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is megelőzte. Ráadásul a TV2 legnépszerűbb műsora, amely az elmúlt időszakban a teljes népességben nem kapott ki, ezúttal ebben a kategóriában is a gaszto műsor mögé szorult.

Fokozza a bajt a kormányközeli csatornánál, hogy a kereskedelmi célcsoportban a TV2 nem igazán tud labdába rúgni, hiszen a toplista első felében most is szinte csak RTL Klubos műsorokat találhattunk. A Konyhafőnök VIP mellett szokás szerint az Éjjel-Nappal Budapest és a Barátok közt vitte a prímet. De az egy szem TV2-s produkció mellett a top lista élére kerültek olyan RTL-es műsorok, mint a Kavarás és a Nagy nap című filmek, a Híradó, a Szulejman és a Shoder Klub is.

Disznóságok között mosolyogva avatott gyárat Orbán Viktor

Nem volt változás a hírműsorok versenyében sem, ahogyan eddig is, úgy a 17. héten is az RTL Klub Híradója volt a legnézettebb hírműsor a kereskedelmi célcsoportban. A 18-49 évesek körében az elmúlt héten átlagosan 19,4 százalékos produkált. A TV2 Tények ezzel szemben átlagosan 15,8 százaléknyi nézőt tudott csak képernyő elé ültetni a kereskedelmi célcsoportban.

Nem véletlen, hogy a 17. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 18,9 százaléka követte a csatorna műsorait. A TV2-t érzékenyen érintette, hogy legerősebb műsorai gyengébb számokat produkáltak, így az átlagos közönségaránya is csak 8,9 százalék lett. Az RTL számára a két legerősebb kábelcsatornája miatt lehet némi hiányérzete, hiszen a F+ 4,7 százalékos, míg a Cool 4,1 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Nem hozott átütő sikert egyelőre a Viasat3 realityje, az Exek az édenben, ez a csatorna átlagos közönségarányán is látszik, hiszen 2,7 százalékot ért el. A sereghajtó szokás szerint a Duna TV lett, amely 1,6 százalékos teljesítménnyel szerénykedett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!