A NHH pénteki közleményéből kiderül, hogy a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének minősül, ha a határozott idejű szerződés felmondását a szolgáltató egyoldalúan kikötött, a szerződés teljesítése során nyújtott kedvezményekkel, illetve a teljesítésre fordított költségekkel nem arányos és nem indokolt feltételekhez köti. A kedvezményes ajánlat nem irányulhat a fogyasztó "röghözkötésére", arra, hogy esetleges későbbi, kedvezőbb ajánlatokat ne tudjon elfogadni.
A közlemény hangsúlyozza: a tanácsnak nem célja a határozott időre szóló kedvezményes ajánlatok megtiltása, de ezek a határozat hatálybalépését követően már nem tartalmazhatnak a fogyasztók választási szabadságát korlátozó feltételeket, illetve a változtatást csak aránytalan költségekkel lehetővé tevő kitételeket.
A tanács a "Nyilvános telefonhálózathoz helyhez kötött hozzáférés lakossági, illetve nem lakossági felhasználók számára" kiskereskedelmi piacok elemzése során mind az öt egykori monopolszolgáltatót jelentős piaci erejű (JPE) szolgáltatónak minősítette. Ezért az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom és a Monortel cégekre, mint JPE szolgáltatókra a tanács a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tiltása mellett további két kötelezettséget is kirótt.
Ez utóbbi két kötelezettség az előző, 2005-ben hozott határozatban is szerepelt. Ezek szerint továbbra is kötelező marad a közvetítőválasztás biztosítása és tiltott lesz az indokolatlanul magas díjak alkalmazása. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az érintett szolgáltatók az elkövetkező években, éves átlagban nem emelhetik az adott évben mért fogyasztói áremelkedésnél nagyobb mértékben az egyszeri bekapcsolási, illetve a havi előfizetési díjat.