2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsának legújabb határozattervezete megkönnyíti az ügyfeleknek a távközlési szolgáltatókkal kötött hűségszerződések felbontását.

A NHH pénteki közleményéből kiderül, hogy a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének minősül, ha a határozott idejű szerződés felmondását a szolgáltató egyoldalúan kikötött, a szerződés teljesítése során nyújtott kedvezményekkel, illetve a teljesítésre fordított költségekkel nem arányos és nem indokolt feltételekhez köti. A kedvezményes ajánlat nem irányulhat a fogyasztó "röghözkötésére", arra, hogy esetleges későbbi, kedvezőbb ajánlatokat ne tudjon elfogadni.

A közlemény hangsúlyozza: a tanácsnak nem célja a határozott időre szóló kedvezményes ajánlatok megtiltása, de ezek a határozat hatálybalépését követően már nem tartalmazhatnak a fogyasztók választási szabadságát korlátozó feltételeket, illetve a változtatást csak aránytalan költségekkel lehetővé tevő kitételeket.

A tanács a "Nyilvános telefonhálózathoz helyhez kötött hozzáférés lakossági, illetve nem lakossági felhasználók számára" kiskereskedelmi piacok elemzése során mind az öt egykori monopolszolgáltatót jelentős piaci erejű (JPE) szolgáltatónak minősítette. Ezért az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom és a Monortel cégekre, mint JPE szolgáltatókra a tanács a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tiltása mellett további két kötelezettséget is kirótt.

Ez utóbbi két kötelezettség az előző, 2005-ben hozott határozatban is szerepelt. Ezek szerint továbbra is kötelező marad a közvetítőválasztás biztosítása és tiltott lesz az indokolatlanul magas díjak alkalmazása. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az érintett szolgáltatók az elkövetkező években, éves átlagban nem emelhetik az adott évben mért fogyasztói áremelkedésnél nagyobb mértékben az egyszeri bekapcsolási, illetve a havi előfizetési díjat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!