2p

A hét végi osztrák sajtójelentések szerint nehéz helyzetben van az AUA osztrák nemzeti légitársaság: vagy a bankok mentik meg, vagy a Lufthansával kell valamilyen frigyre lépnie. A jövő hónapban már egy tőkeemelésről is határozat született, miközben a társaság részvénye fokozatosan veszít értékéből.

A légitársaságnak a vezetés szerint nincs szüksége tőkeinjekcióra, vannak tartalékai, a hitelező bankok szerint azonban 1,8 milliárd euró kellene ahhoz, hogy ők se járjanak rosszul. Ilyen összegű adósságelengedésről részükről szó sem lehet. A megoldás elsősorban a fő részvényes állami holding, az ÖIAG kezében lehet, amelynek 39,7 százalékos a részesedése az AUA-ban.

Eladása a német Lufthansa részére a nemzeti légitársaság kiárusítása lenne - hallatszanak az ellenérvek. Az idei első negyedév vesztesége viszont 56 millió eurót ért el, ugyanakkor januártól áprilisig pedig az előző évihez képest 13,4 százalékkal 2,98 millióra növelte utasainak számát a cég.

Az osztrák légitársaság-csoport üzemi vesztesége tavaly egész évre 52 millió euró volt egyszeri tételek nélkül, a 2004-es, 9,3 millió eurós többlet helyett. A tisztított pénzforgalmi többlet (EBITDAR) 303,5 millió euróra csökkent 404,1 millióról, habár az elemzők ennél lényegesen kevesebbet, 197 millió eurót vártak. Egyszeri tételek nélkül az EBITDAR 319,4 millió euró lett 386,4 millió után. A bevétel viszont 2005-ben, a több utasnak köszönhetően, 7,6 százalékkal 2,39 milliárd euróra emelkedett 2,22 milliárdról.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!