3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Piackutatók Magyarországi Szövetsége által felkért szakértők úgy vélik, hogy a Readers Digest Megbízható Márka projektje nem tekinthető szakszerű piackutatásnak, közlési módja etikailag megkérdőjelezhető, és egészében alkalmas a szakma és a fogyasztók megtévesztésére.

A nemzetközi és belföldi piacokon növekvő jelentősége van a márkák versenyének, és ebben a versenyben - mind a piaci szereplők, mind a fogyasztók szempontjából - fontos szerepe van a kutatásnak - áll a PMSZ által kiadott közleményben.

A folyóirat magyar kiadásának júniusi számában ismertette a felmérést, amelyről egy különlenyomatként kiadott füzet és egy CD is tájékoztat. A közölt adatok egy 10 ezer kiküldött kérdőíven alapulnak, amelyből a lap szerint 2163 kitöltött kérdőív érkezett vissza. A kutatás szakszerűségének megállapításához azonban nem áll rendelkezésünkre hiteles módszertani tájékoztatás, amely minden részletre kiterjedően ellenőrizhetővé tenné a publikált adatok érvényességét és megbízhatóságát.

Ez a módszer semmilyen értelemben nem tekinthető a magyar fogyasztókat reprezentáló mintavételnek. Már a kérdőívet megkapó 10.000 Readers Digest olvasó sem reprezentálja a magyar fogyasztók összességét. A 2163 visszaküldő pedig végképpen alkalmatlan arra, hogy válaszaikból megbízható információkat szerezzünk a magyar fogyasztók összességére vonatkozóan. Ebben a felmérésben tehát nem mintavételes kiválasztás történt.

A felmérésben a kérdezés módja is olyan volt, amelynek révén a márkák ismertsége és a márkák megítélése elválaszthatatlanul összekeveredett. Ennek folyománya az, hogy a legismertebb márkák a legmegbízhatóbb márkák pozíciójába kerültek.

A Readers Digest felmérésének publikálási módja további etikai problémákat is felvet. A közleményből kiderül, hogy a válaszadók a kérdőívekben kedvenc márkáikat nevezték meg, a lap viszont a listavezető márkákat félrevezető módon legmegbízhatóbb márkának nevezik. A rangsorok kialakításánál viszont nem egy esetben statisztikailag elhanyagolható különbségek döntöttek az egyik vagy a másik márka mellett.

Etikailag megkérdőjelezhető végül, hogy az amúgy is kétes értékű kutatási eredményeket egy hirdetési mellékletben tették közzé, a felmérésben szereplő márkák némelyikének (feltehetőleg) fizetett hirdetését helyezve a statisztikai táblázatok közé. Ráadásul a hirdetések esetenként ellentmondanak a felmérési eredményeknek, más márkát feltüntetve győztesként, mint ami a táblázatokból kiolvasható.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!