A német áruházlánc reklámstratégiájában a jövőben más reklámeszközökre és módokra kíván koncentrálni, áll a hírügynökségi jelentésében. Amennyiben a terveknek megfelelően valóban beszüntetik a katalógus megjelenését, úgy egy hosszú tradíció szakad meg.
A Quelle-katalógus története összefonódik a 77 éves csomagküldő-szolgálat múltjával: bár a katalógus jelenlegi formájában csupán 1954 óta létezik, a vállalat már előtte is reklámozta termékeit a textíliák és háztartási cikkek árlistáit tartalmazó kiadványokban. A Quelle-katagólus népszerűségét jelzi, hogy jelenleg minden harmadik német háztartásban megtalálható. A kiadvány az idők során az árstabilitás szimbólumává vált: a cég fél évig garantáltan fix áron árulta termékeit. Legutóbbi kiadásában 1500 oldalon 80 ezer produktumot kínált eladásra.
Mint ismert,a KarstadtQuelle áruházi lánc igazgató tanácsa a hét elején nagyszabású átalakítási programot hagyott jóvá. A tervek szerint eladnak 181 áruházból 77-et, s megválnak minden olyan érdekeltségtől, ami nem tartozik a cég alaptevékenységébe - jelentette be kedden Christoph Achenbach, a társaság elnöke.
A létszámleépítésről nem közölt adatokat, korábbi médiajelentések szerint a cég 100 ezer dolgozójából 8500 elbocsátására kerülhet sor. A vállalat igazgató tanácsa a szanálási terv elfogadása mellett jóváhagyta az új pénzügyi igazgató, Harald Pinger kinevezését, aki október 1-jétől tölti be ezt a posztot.
Achenbach tájékoztatása szerint a szanálási program végrehajtásának költségei 1,37 milliárd euróra rúgnak. Az átalakításnak köszönhetően a cég arra számít, hogy jövőre 135 millió euró lesz az adó és amortizáció előtti (EBTA) eredmény az egyszeri tételek nélkül, 2006-ban 380 millió EBTA-t vár a cég, adta hírül az MTI.
Egyes szakértők szerint viszont lehetséges, hogy a reorganizációs terv túl későn jött, számolt be a Menedzsment Fórum. A KarsadtQuelle-t jelenlegi formájában nem lehet szanálni, és ezért a cég összeomlásától kell tartani. Az eladásra kínált áruházakra - főleg a kis- és a közepes nagyságú városokban - valószínűleg nehéz lesz vevőt találni. Belső információk szerint egyébként a 181 Karstadt-üzletből csupán 26 termel nyereséget. Korábban Thomas Middelhoff, a felügyelőtanács elnöke már elismerte: a konszern a túlélésért küzd.
(Menedzsment Fórum)
Megszűnhet az ötven éves Quelle-katalógus
Az 1954 óta kiadott Quelle-katalógus is áldozatul eshet a KarstadtQuelle kedden bejelentett radikális takarékossági programjának, adja hírül a DPA hírügynökség.