2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Beszünteti a Mercury modellek gyártását a Ford Motors - közölte csütörtökön az amerikai járműipari óriáscég.

A detroiti gyártó a márka rohamosan csökkenő népszerűsége miatt határozta el a gyártás beszüntetését. Májusban 9.100 darab fogyott az Egyesült Államokon kívül alig ismert Mercury modellekből, míg Fordból 175 ezer darab kelt el a hazai piacon: A Mercury májusi forgalma ráadásul 11 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, miközben az amerikai autópiac egésze májusban már a hetedik hónapja bővült.

A készleteket végkiárusítással, akciós áron kívánják leépíteni még nyáron, a gyártókapacitást pedig az év végéig teljesen felszámolják. A meglévő ügyfeleket - jellemzően vállalatokat - a Ford Motors luxusmárkájára, a Lincolnra próbálják meg "átszoktatni".

A középkategóriás Ford és a prémiumkategóriás Lincoln közé pozícionált Mercury legfőbb problémája, hogy a fogyasztói vélemények szerint túlságosan hasonlít a Fordhoz; a Mercury-k csupán "optikai tuninggal" ellátott Fordnak tűnnek, ezért aztán a vevők többsége végül a több ezer dollárral olcsóbb Ford modellek közül választ. A törzsközönség korösszetétele is a megszüntetés mellett szól; statisztikák szerint a Mercury vásárlói a legidősebbek a piacon, átlagosan 55 évesek.

A nagy amerikai autógyárak közül a Ford Motors az egyetlen, amely állami segítség nélkül vészelte át a tavalyi válságos évet. A társaság idén az első negyedévben 2,1 milliárd dollár adózott nyereséget ért, míg egy évvel korábban 1,4 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. A sikert főként a viszonylag olcsó kisautók, például a Fiesta és a Focus modellek növekvő népszerűsége, és a radikális szerkezetátalakítási program hozta meg. Az átalakítás részeként a cég egyebek között megvált európai luxusmárkáitól, a Land Rovertől, a Jaguártól és a Volvótól.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!