A vasárnapi beköltözés után nagy kérdés volt, hogy az RTL II csatornán futó valóságshow fel tud-e pörögni. A Való Világ 7 ugyanis a 6-os szériához képest gyengébben indult, hiszen most 7,6 százalékos közönségaránnyal kezdett, míg az előző 15 százalék feletti szintről, és az első kiszavazás idején is 11 százalék feletti közönségarányt értek el a kereskedelmi célcsoportban. Annak ellenére, hogy immár a Digi kínálatában is látható az RTL II és így a ValóVilág, a csatorna az első napokban 6-6,5 százalékos közönségarányig jutott. Miután a műsor készítői komoly bulvárfrontot nyitottak, és elsütötték a „meztelen nős adut”, a nézettség a hét második felére növekedésnek indult. A lélektani 10 százalékos szint ugyanakkor meglehetősen távolinak tűnik még mindig.
A valóságshow kapcsán az is érdekesnek ígérkezett előzetesen, hogy mennyire esik vissza az anyacsatorna, az RTL Klub nézettsége, miközben az RTL II számai növekednek. A legutóbbi, hatodik VV széria esetében az ugyanis problémának bizonyult, hogy hiába ugrott meg az RTL II közönségaránya, csoportszinten nem tudtak jelentősen növekedni, mert a nézők nagy része az RTL Klubról kapcsolt át. A 46. és a 47. heti adatokat összevetve kis mértékű lemorzsolódás látható az RTL esetében, ugyanakkor a tavaszihoz hasonló átkapcsolásról nem beszélhetünk. (Igaz, ehhez az is hozzájárulhatott, hogy a Való Világ közönségaránya - ahogy fent említettük - alacsonyabb, mint az év elején volt.)
A múlt hét a tehetségség kutatók versenyében is fordulatot hozott. Az elmúlt hetekben többször hangot adtunk annak a véleményünknek, hogy egyre nehezebb jelentősebb számú tehetséges és karakteres előadót színpadra állítani, hosszú heteken át pedig középszerű produkciókkal nagyon nehéz fenntartani a nagyszámú nézői érdeklődést. Éppen ezért a korábbi évek sikerei aligha ismételhetőek meg. A selejtezők erre az X-Faktor esetén rácáfolni látszottak, hiszen a korábbi sikereket megközelítő 40 százalék feletti közönségarányt is elért a műsor, ám a végleges mezőny kialakulását követően előbb minden harmadik, majd már csak minden negyedik tévé előtt ülőt érdekelt az énekesek versenye.
Az első hetekben 22 százalék körüli közönségaránnyal nyitó Rising Start viszont vasárnap előre tudott lépni, hiszen 26,6 százalékot értek el a kereskedelmi célcsoportban. Számokra lefordítva ez azt jelenti, hogy a 18-49-es korosztályból nagyjából 530 ezren, míg a teljes lakosságot tekintve 1,4 millióan nézték. Ezzel a TV2 tehetségkutatója lett a hét legnézettebb programja, nem mellesleg a vasárnap esti időszakot is megnyerték így.
Más kérdés, hogy a csatorna számára ennél sokkal több öröm nem adódott a mögöttünk hagyott napokban, hétköznapokon továbbra is gyengén teljesítenek az esti műsoraik. Ráadásul immár az eddig kiemelkedő nézettséget hozó Tényeket is lehúzták, a kereskedelmi célcsoportban minden estét az RTL hírműsora nyerte, míg a teljes lakosság körében kiegyenlített számokat láthattunk.
A 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők 21,1 százaléka követte, míg a TV2 13,5 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között ezúttal is változott a sorrend, mert a Cool volt a jobb (6,6% SHR), míg a F+ 5,4 százalékos közönségarányát ért el. Az M1-et a tévé előtt ülők 4,6 százaléka nézte, míg a Viasat3 (3,7% SHR) hozta az elmúlt hetek számait.
A szélesebb merítésnek tekinthető 19-59-es korosztályon (18-23 óra között) enné szokás szerint valamivel szorosabb volt a két nagy csatorna küzdelme, itt 21,1 kontra 15,2 százalékos arányt láthattunk az RTL Klub javára.
mfor.hu