4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gyengén kezdő műsornak egy bő hónap kellett, hogy komolyabb nézettségi mutatókat hozzon. Most viszont – egy kissé képzavaros kifejezéssel élve - a hátára vette az Éjjel-nappal Budapest az RTL Klub hétköznap estéit. A múlt heti számoknak köszönhetően a két nagy kereskedelmi csatorna között ismét jelentősen nőtt a különbség.

Az első hetek gyengélkedése után új műsorsávba került az Éjjel-nappal Budapest című úgynevezett irányított valóságshow, amely már egy héttel korábban is mutatott életjeleket, ám a 12. héten megtáltosodott. A műsor a hét második felére úgy felpörgött, hogy csütörtökön előbb az éppen tévét nézők 27 százalékát érte el, majd pénteken az RTL egyik legerősebb műsorát, a Barátok közt-öt is felülmúlta. Ezek után – bár korábban mi magunk is temettük a scriped realityt – jó eséllyel további növekedést jósolunk a programnak. A csatorna sajátgyártású programjai közül ugyanis a korábbi tapasztalat az volt, hogy amely egyszer "sínre kerül", az nem szokott látványos visszaeséseket produkálni, inkább további növekedést ér el.

Igaz, az Éjjel-nappal Budapest kapcsán csak kisebb további bővülés reális, mivel a bulizó fiatalokat követő műsor célcsoportja is inkább az ifjabb generáció. Ahogy az is nehezíti a műsor nézettségének kiugró növekedését, hogy az elmúlt időszakban a két nagy tévéadó a második számúnak mondott leánycsatornáját kezdte el aktívabban támogatni. Illetve a digitális átállás is - a nagyobb csatornakínálat révén - a konkurencia erősödését hozhatja.

Egyelőre azonban az RTL Klubnál elégedettek lehetnek a vezetők, a türelem meghozta eredményét, a csatorna ennek köszönhetően fölényesen nyerte a hétköznapokat. A legszorosabb küzdelem pénteken alakult ki, a válogatott focimeccs miatt inkább az RTL Klubtól pártoltak el a nézők, hiszen aznap este a TV2 számai a korábbi napokét hozta, míg a piacvezető csatorna mutatói visszaestek.

A 12. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 23,4 százalék lett, míg a TV2-t ezúttal csak a készülékek előtt ülők 15,5 százaléka követte. A harmadik helyre ezúttal is a Cool (6,1% SHR) "futott be", majd az M1 következett (5,9% SHR), melynek a péntek esti focimeccs hozott sokat a konyhára. Meglepően erős volt ezúttal a F+ csatorna közönségaránya is, nem jellemző ugyanis, hogy három közepes csatorna is 5,5 százalékos nézettséget vagy annál jobbat érjen el. A sort ismét a Viasat 3 (3,9% SHR) zárta, mely immár hetek óta a középmezőny sereghajtója.

Ami a hét estéit illeti, hétfőn nem csak az Éjjel-nappal Budapest, de a képernyőkre visszatérő Dr. Csont is segítette a piacvezető csatornát. Az utóbbi időben a legsikeresebbnek bizonyuló külföldi sorozat ellen pedig nem volt mentség, könnyen gyűrte le a TV2-n adott NCIS-t. Kedden ezúttal nem volt foci, így a Mentalista kényelmesen nyerte az idősávját, míg a TV2 által műsorra tűzött Trópusi vihar a csatorna átlagától is jócskán elmaradt.

Szerdán – feltehetőleg a sikeres felvezetésnek, vagyis az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt párosnak köszönhetően - a Szulejmán is a korábbinál jobb számokat hozott, és nem csak a TV2 Sherlock és Watson sorozatát, de a Frizbi elejét is legyőzte. Csütörtökön szokás szerint nem túl acélos filmekkel csaptak össze a kereskedelmi televíziók, az Igazságosztók című sorozat ismét több nézőt tudott megmozgatni, mint a TV2 filmje, a Felvéve. Pénteken a már említett magyar-román válogatott meccs zavarta össze a képet. Az este egyik legnézettebb műsora volt a találkozó, mely a Barátok közttel közel hasonló számokat ért el, míg A zöld íjászt maga mögé is utasította.

Szombaton az RTL II programjában futó Szombat esti láz vitte el a nézőket, így gyengébb mutatók mellett is jobb tudott lenni az RTL Klubon vetített X-Man, mint a TV2 filmje, a Deep impact. Vasárnap az Ördög Pradát visel című filmmel nyert az RTL, míg a TV2 a Shrek 2-vel próbálkozott, kevesebb sikerrel.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!