2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Bio-Fit Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint, amikor élelmiszer termékeinek (Vivax, Metabol és Oxytarm) forgalmazása és a forgalmazáshoz kapcsolódó tájékoztatás során termékeinek gyógyhatást tulajdonított. A cég jogsértő magatartásáért 91 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.

A Bio-Fit termékei élelmiszernek minősülnek. Mivel az Országos Gyógyszerészeti Intézet engedélyének hiányában a Bio-Fit által forgalmazott Vivax, Metabol, Oxytarm termékek nem minősíthetők sem gyógyszernek, sem gyógyhatású készítménynek, ezért a vizsgált tájékoztatás esetében a fogyasztóknak szóló üzenet alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére a tájékoztatásokban szereplő, a termékek gyógyító hatásra történő visszatérő utalások miatt.

A Bio-Fit vállalkozásnak a Metabol és Oxytarm termékekről szóló tájékoztatása azt sugallták, hogy a változatos, kiegyensúlyozott étrend nem alkalmas a szükséges tápanyagok bevitelére, mely üzenet szintén alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. Továbbá, a Bio-Fit vállalkozásnak a Metabol és Oxytarm termékekről szóló tájékoztatása a hatóságilag jóváhagyott címkeszövegen túlterjedő (a termékek fogyasztása révén fogyni lehet) állításokat fogalmazott meg.

A cég hirdetése is megtévesztő volt

A Bio-Fit összehasonlító reklámját a GVH szintén a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak ítélte. A vállalkozás reklámja két terméket hasonlít össze ár, eladott mennyiség és egyetleg összetevő (jód) tekintetében. A Bio-Fit ár-összehasonlítása azért nem minősíthető tárgyilagosnak és objektívnek, mert a versenytársi termék szabadáras, ezért a gyógyszertárakban nincs egységes ára, ily módon pedig egy próbavásárlás ebben az esetben nem alkalmas a termék árának meghatározására. Emellett a reklám a Bio-Fit Metaboljából eladott mennyiséget megadja, míg a versenytársi termékből forgalmazott mennyiséget nem. A GVH szerint ilyen esetben nem tekinthető az összehasonlítás tárgyszerűnek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!