Hogy még inkább borsot törjenek a franciák orra alá, a szlogenjüket is kiforgatták: az eredetileg "Making the sky the most beautiful place on earth" ("A föld legszebb helyévé tesszük a levegőt") helyett a "Making the sky the cheapest place on earth" (A föld legolcsóbb helyévé tesszük a levegőt") jelmondattal hirdette jegyeit a Ryanair.
A bíróság megállapítása szerint az említett összehasonlítás nem volt objektív, így az módot adott az utasok félrevezetésére. Jogsértőnek találták a két egymásra hasonlító szlogen használatát is.
Mindez azonban csak egy epizód a két társaság közötti vetélkedésben, mivel a Ryanair korábbi panasza szerint a francia kormány jogtalanul adott 1 milliárd eurós támogatást az Air France-nak. Amennyiben az uniós szervek megállapítják az állami szubvenció tényét, úgy az írek valószínűleg sokkal komolyabb érvágást ejtenek majd konkurensükön, mint amit a mostani 250 ezer eurós büntetés jelent számukra.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
A Ryanair törvénytelen előnyszerzéssel vádolja az Air France-t
Európán túlra tekint a Ryanair
Beboríthatja a magyar légipiacot a legnagyobb fapados
Dinoszauruszként halnak ki a klasszikus légitársaságok
Házasodhat az Alitalia és az Air France
Megtévesztő reklámok miatt fizethet a Ryanair
Negyedmillió eurós bírság megfizetésére kötelezték a vezető európai fapados légitársaságot, a Ryanairt, miután hirdetései félrevezetők voltak. A Ryanairt a francia-holland Air France-KLM perelte be, mivel a cég szerint az írek hirdetése őket is rossz színben tüntette fel.