1p

Most fordul elő első esetben, hogy visszahívja egy brit vállalat Indiába kihelyezett call-centerét. A példát a szakértők szerint még nagyon sok cég fogja követni a jövőben.

A Shop Direct vállalat 2002-ben nyitotta meg az indiai Bangalore-ban call center központját, kétszázötven munkahelyet szüntetve meg ezzel Nagy-Britanniában. Az ügyfélszolgálati központot most bezárják, és hat brit városban nyitnak helyette helyi call centert.

A kiskereskedelmi cég képviselőjének elmondása szerint az indiai központ szolgáltatásainak színvonala nem ütötte meg az elfogadható mértéket. Számos üzletfél és ügyfél indított ellenük peres eljárást a szolgáltatás visszásságai miatt. Az alacsonyabb fizetésért dolgozó indiai munkatársak ugyanis egyben képzetlenebbek és felkészületlenebbek is.

A brit Keresedelmi Alkalmazottak szövetsége üdvözölte a lépést, és reményét fejezte ki, hogy még számos hasonló, külföldre kihelyezett egység fog visszatérni Nagy-Britanniába. Több érdekvédelmi szervezet tiltakozott korábban amiatt, hogy sok kereskedelmi és telecom cég kiszervezi ügyfélszolgálatát az olcsóbb munkaerőt nyújtó országokba, elsősorban Indiába.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!