A Shop Direct vállalat 2002-ben nyitotta meg az indiai Bangalore-ban call center központját, kétszázötven munkahelyet szüntetve meg ezzel Nagy-Britanniában. Az ügyfélszolgálati központot most bezárják, és hat brit városban nyitnak helyette helyi call centert.
A kiskereskedelmi cég képviselőjének elmondása szerint az indiai központ szolgáltatásainak színvonala nem ütötte meg az elfogadható mértéket. Számos üzletfél és ügyfél indított ellenük peres eljárást a szolgáltatás visszásságai miatt. Az alacsonyabb fizetésért dolgozó indiai munkatársak ugyanis egyben képzetlenebbek és felkészületlenebbek is.
A brit Keresedelmi Alkalmazottak szövetsége üdvözölte a lépést, és reményét fejezte ki, hogy még számos hasonló, külföldre kihelyezett egység fog visszatérni Nagy-Britanniába. Több érdekvédelmi szervezet tiltakozott korábban amiatt, hogy sok kereskedelmi és telecom cég kiszervezi ügyfélszolgálatát az olcsóbb munkaerőt nyújtó országokba, elsősorban Indiába.
Megtorpanhat a call centerek kihelyezése
Most fordul elő első esetben, hogy visszahívja egy brit vállalat Indiába kihelyezett call-centerét. A példát a szakértők szerint még nagyon sok cég fogja követni a jövőben.