A szupermarketek az összefoglaló közlemény szerint hat hónap alatt 1,8 százalékpontos piacrész-növekedést produkáltak, részesedésük a napi fogyasztási cikkek piacából 16,6 százalékra nőtt.
A hipermarketek piacrésze ugyanakkor a 2007 év végi 24,7 százalékról 23,3 százalékra mérséklődött Figyelembe véve a hipermarket-láncok középtávú expanziós terveit és az eddigi tendenciákat, a GfK Hungária prognózisa szerint a csatorna középtávon további 5-6 százalékos piaci részesedést szerez.
A diszkontok piacrésze nem mutatott jelentős elmozdulást a tavalyi év vége óta, a hazai tulajdonú láncok valamelyest erősödtek, és folytatódott a független kisboltok térvesztése a GfK összefoglalója szerint.
A szakértők meglátásai szerint a reáljövedelmek csökkenése és a növekvő energiaárak jelentősen visszavetették a fizetőképes keresletet és a vásárlási kedvet, ami ráadásul az élelmiszerek drágulásával párosult.
A fogyasztók jövedelmük csökkenésére az adatok szerint kétféleképpen reagálnak: megszokott márkatermékeiket olcsóbb helyettesítő termékekre cserélik, illetve gyakrabban vásárolnak az alacsonyabb árszínvonalat képviselő kereskedelmi csatornákban.