2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csökkent a hipermarketek piaci részesedése, ezzel szemben a szupermarketeké 2008 első hat hónapjában erőteljesen nőtt a GfK Hungária Piackutató Intézet tanulmánya szerint.

A szupermarketek az összefoglaló közlemény szerint hat hónap alatt 1,8 százalékpontos piacrész-növekedést produkáltak, részesedésük a napi fogyasztási cikkek piacából 16,6 százalékra nőtt.

A hipermarketek piacrésze ugyanakkor a 2007 év végi 24,7 százalékról 23,3 százalékra mérséklődött Figyelembe véve a hipermarket-láncok középtávú expanziós terveit és az eddigi tendenciákat, a GfK Hungária prognózisa szerint a csatorna középtávon további 5-6 százalékos piaci részesedést szerez.

A diszkontok piacrésze nem mutatott jelentős elmozdulást a tavalyi év vége óta, a hazai tulajdonú láncok valamelyest erősödtek, és folytatódott a független kisboltok térvesztése a GfK összefoglalója szerint.

A szakértők meglátásai szerint a reáljövedelmek csökkenése és a növekvő energiaárak jelentősen visszavetették a fizetőképes keresletet és a vásárlási kedvet, ami ráadásul az élelmiszerek drágulásával párosult.

A fogyasztók jövedelmük csökkenésére az adatok szerint kétféleképpen reagálnak: megszokott márkatermékeiket olcsóbb helyettesítő termékekre cserélik, illetve gyakrabban vásárolnak az alacsonyabb árszínvonalat képviselő kereskedelmi csatornákban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!