2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását, így uniós forráshoz jut a budapesti 1-es és 3-as villamosvonalak felújítását, valamint az 1-es meghosszabbítását célzó projekt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn.

A 41 milliárd forint összértékű beruházás így 94 százalékos uniós támogatásban részesül. A projektnek nem része az új villamosok beszerzése, azokat egy külön pályázat keretében vásárolná meg a BKK szintén uniós forrásból. A tervek támogató levelét múlt héten bocsátotta ki a Nemzetgazdasági Minisztérium.

A 2013 és 2015 közötti beruházás részeként felújítják az 1-es villamos Bécsi út és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszát, valamint a 3-as villamos leromlott szakaszait az áramellátási berendezésekkel együtt. Az 1-es villamost átvezetik az 1995 októberében átadott Rákóczi hídon, így a Szerémi út és a Hengermalom út érintésével a Fehérvári útig járnak majd a szerelvények, csúcsidőben 3-4 percenként. A 3-as vonalon a Kőbánya központján átvezető részen lesz műfüves vágány.

A vonalakon új váltók is lesznek, így forgalmi akadályok, zavarok esetén rövidebb szakaszon kell buszokkal pótolni a villamosokat. A nagyobb közúti csomópontok is megújulnak, villamosok érzékelésére alkalmas jelzőlámparendszerek épülnek. A megállóhelyi peronok akadálymentesek lesznek liftek beépítésével, gyalogos-átkelőhelyek kialakításával. Új perontetők is épülnek, és a peronok magasságának megemelésével könnyebbé válik a le- és felszállás.

A projekt jelenleg a kiviteli tervek készítésének fázisában tart, a kivitelezők kiválasztására irányuló közbeszerzési kiírás még az idén megjelenik, az első munkák 2013-ban kezdődnek az 1-es kritikus, Óbuda és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszának felújításával.

A BKK tájékoztatása szerint az építésekor gyorsvillamosnak tervezett Hungária körúti 1-es vonalán és a Zuglótól Kőbányán át Dél-Pestig több fontos csomópontot összekötő 3-as vonalán a rossz pályaállapotok miatt jelentősen megnőtt a menetidő, több helyen is 10-20 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben. Emiatt nemcsak az autósokkal, hanem a kerülőnek számító közösségi közlekedési járatokkal szemben is hátrányba került mindkét vonal.

A felújítás régóta szükséges volt, de a BKV nem tudott uniós forrást szerezni, a BKK 2011-ben vette át a menedzselést.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!