Mivel a Start az állami MÁV Zrt. száz százalékos leányvállalata, a Trakció pedig a 90 százalékos, egy ilyen ügylet más formában, de visszaállítaná a tevékenységek szétválasztása előtti állapotot. Visszarendeződés lenne a lépés abból a szempontból is, hogy miután a személyszállító MÁV-Start esetleges magánkézbe adása lekerült a napirendről, lekerülne vele a MÁV-Trakcióé is.
Formálisan csak annyi történne, hogy az állami vasúttársaság az egyik „zsebéből” áttenné a mozdonyos cégét a másikba. Gyakorlatilag viszont a Startot, azon keresztül pedig önmagát erősítené azzal, hogy csökkentené a Trakció önállóságát. Emögött kormányzati szándék állhat. Erre utal, hogy a vasúti törvény módosítása kimondja: vontatásra csak olyan cég jogosulhat, amelynek van vagy személy-, vagy teherszállításra jogosultsága. Vagyis a módosítás hatálybalépésével a mostani formájában a jogon kívülre kerül a Trakció.
A napilap forrása szerint megrendeléshiány fenyegeti a Trakciót. Másik fő megrendelője, a MÁV Cargo Zrt. ugyanis várhatóan új anyavállalata, az osztrák ÖBB mozdonyait fogja inkább használni a magyarországiak helyett. Emlékezetes, hogy az ÖBB–GYSEV páros 102,5 milliárd forintért vette meg a magyar vasúti áruszállító társaságot, de az ügylet még az illetékes hatóságok jóváhagyására vár.
„Megállapodásunk van a MÁV-Trakcióval a mozdonyaik további bérléséről, vagyis ezentúl is szükségünk lesz rájuk. Tény viszont, hogy a MÁV Cargo számára előnyösebb lenne, ha a bérbeadó elkülönítene egy kizárólag áruszállításra használandó mozdonyparkot. A vontatóeszközök használatakor ugyanis a személyszállítás élvez elsőbbséget, ez érthető, de számunkra üzleti hátrányt jelent” – reagált a Világgazdaság feltevésére Rácz Gábor, az áruszállító társaság szóvivője.