Milyen a meleg fogyasztó?
Reklámra érzékenyebb a meleg fogyasztó
A szegmens egy másik felmérés tanúsága szerint érzékenyebben reagál a reklámokra is. Míg a heteroszexuális fogyasztóknak csak 16 százaléka válaszolt úgy, hogy egy újságban hirdetett terméket maga is megvásárolna, ez az arány 21 százalék volt a melegek körében. Televíziós reklámok esetében ugyancsak eltérés mutatkozott, a meleg és leszbikus vásárlók 12 százaléka döntött úgy, hogy megvenné a látott terméket, szemben a heteroszexuális válaszadók 8 százalékával.
Fiatal, mobilos, bankártyás
Itthon hasonló kutatások még nem igen készültek. A Boxer magazin megjelenése előtt egy online kérdőívben érdeklődött leendő olvasói felől. Az 5200 önmagát melegnek valló regisztrált felhasználó válaszai azonban egybecsengenek a nemzetközi tapasztalatokkal. Elsősorban nagyvárosi, 88 százalékban 25-44 éves kor közöttiek voltak a válaszadók, akik szívesen költenek ruhára, szórakozásra, s mobiltelefonjukat évente cserélik (91 százalék).
2002-ben Törőcsik Mária, a PTE Marketing Tanszékének egyetemi tanára írt tanulmányt, amelyben a meleg fogyasztói célcsoporttal kapcsoltban a trendorientált, márkatudatos, ártudatos-intellektuális jelzőket használta. A piaci szegmenst ismerők szerint az eltelt néhány esztendőben valami elindult, de még mindig van hova fejlődni.
Istvánko Viktória