2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha a hirdetési szokásokat nem is borította fel, új szelet hozott a hazai reklámozásba a Lufthansa idei, kifejezetten melegeket célzó hirdetéseivel. A multik tömeges meleg médiumokban történő megjelenésére valószínűleg még várni kell, az első lépést azonban a szubkultúra is jelentős előremozdulásként értékeli. Mfor.hu körkép.

Milyen a meleg fogyasztó?

Reklámra érzékenyebb a meleg fogyasztó

Pedig a pénz valóban a zsebekben lapulhat, a marketresearchworld.net adatai szerint tavaly az Egyesült Államokban már több mint 800 márkát hirdettek kifejezetten meleg fogyasztóknak, és a célcsoport, amely az USA lakosságának kevesebb, mint tíz százalékát alkotja, évente legalább 600 milliárd dolláros jövedelemmel bír.

A szegmens egy másik felmérés tanúsága szerint érzékenyebben reagál a reklámokra is. Míg a heteroszexuális fogyasztóknak csak 16 százaléka válaszolt úgy, hogy egy újságban hirdetett terméket maga is megvásárolna, ez az arány 21 százalék volt a melegek körében. Televíziós reklámok esetében ugyancsak eltérés mutatkozott, a meleg és leszbikus vásárlók 12 százaléka döntött úgy, hogy megvenné a látott terméket, szemben a heteroszexuális válaszadók 8 százalékával.

Fiatal, mobilos, bankártyás

Itthon hasonló kutatások még nem igen készültek. A Boxer magazin megjelenése előtt egy online kérdőívben érdeklődött leendő olvasói felől. Az 5200 önmagát melegnek valló regisztrált felhasználó válaszai azonban egybecsengenek a nemzetközi tapasztalatokkal. Elsősorban nagyvárosi, 88 százalékban 25-44 éves kor közöttiek voltak a válaszadók, akik szívesen költenek ruhára, szórakozásra, s mobiltelefonjukat évente cserélik (91 százalék).

2002-ben Törőcsik Mária, a PTE Marketing Tanszékének egyetemi tanára írt tanulmányt, amelyben a meleg fogyasztói célcsoporttal kapcsoltban a trendorientált, márkatudatos, ártudatos-intellektuális jelzőket használta. A piaci szegmenst ismerők szerint az eltelt néhány esztendőben valami elindult, de még mindig van hova fejlődni.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!