3p

A BKV ragaszkodik ahhoz az álláspontjához, hogy a pihenőidők átszervezése fedezni fogja a béremelések költségeit, és így nem lesz szükség járatritkításokra. Ezzel ellentétben egyes szakértők a járatok számának jelentős csökkenésétől és a szolgáltatások minőségének romlásától tartanak. A közlekedési cég szerint mindez hazugság. Mfor.hu háttér.

A jövő BKV-utasa? (Mfor-montázs)

Már jó néhány hete annak, hogy megegyezett a BKV a szakszervezetekkel a béremelésekről. Akkor sajtótájékoztatón jelentették be, hogy ennek fedezetét a pihenőidők átszervezésében látják, biztosítva mindenkit arról, hogy nincs szó annak csökkentéséről. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, Vitézy Dávid szerint egyébként ez elképzelhető, hiszen a jelenlegi rendszerben rengeteg a veszteségidő (például amikor egy járművezető a menetrend miatt húsz perc helyett harminc percig pihen).  

Regőczi Miklós a pihenőidők átszervezéséről nem közölt részleteket, mivel tájékoztatása szerint arról még egyeztetnek. Ugyanakkor sajtóközleményben jelezte, hogy milyen további változtatásokra kerülhet sor. Egyebek között a bliccelők számát kívánják visszaszorítani, emellett járatsűrítéseket, kapacitásbővítést (szóló- helyett bizonyos járatok esetében csuklósbuszokat indítanak), a járatok kihasználtságának a felülvizsgálatát és járat-ésszerűsítést terveznek (ez utóbbi kettő gyakorlatilag a járatcsökkentés szinonimája lehet - a szerk.

Kevesebb, több vagy ugyanannyi jármű lesz? 

A vezérigazgató-helyettes arra a kérdésünkre, hogy összességében csökkeni vagy növekedni fog-e a járművek száma, azt válaszolta, hogy ugyannyi lesz, egy másik kérdésünkre reagálva viszont már azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy járatbővülésre kerül sor, akár a következő évben is.

Ezzel szemben a BKV egy korábbi sajtótájékoztatóján Antal Attila vezérigazgató elképzelhetőnek tartotta, hogy kevesebb járművet fog működtetni a BKV, a közlekedési cég azonban később ezt cáfolta, mondván, hogy az utasok semmit nem fognak érezni a tervezett átszervezésből.

A közlekedési cég sajtóközleményében azt írja, hogy a járatszám hétvégén és a munkaszüneti napokon is kimagasló, amit meg kell vizsgálniuk. Emellett felsorolja a BKV közelmúltban bevezetett utasbarát intézkedéseit, de arról nem szól, hogy ezekkel mik a tervei: visszavonja, átszervezi, felülvizsgálja vagy változatlanul hagyja.

VEKE: nem kellett volna belemenni a béralkuba 

 

"Egy korszerű cégnek rugalmasnak kell lennie, ezért jó lenne legalább tízszázalékos mozgásteret, változtatási lehetőséget elérni" - idézte kedden a Népszabadság Regőczit. A VEKE ezt úgy értelmezte, hogy tízszázalékos járatcsökkentést tervez a társaság. Vitézy Dávid lapunknak úgy fogalmazott, hogy ha a BKV járatmódosításokról beszél, az általában azoknak a ritkítását jelenti. Szerinte a cég semmi mást nem akar elérni, mint csökkenteni  a költségeket - bármi áron.

A VEKE szóvivője szerint eleve nem szabadott volna belemenni egy olyan béralkuba, amit csak az utasok kárára  lehet végrehajtani. Ugyanakkor a tervezett - szerinte negatív - változtatásokért elsősorban a városvezetést teszi felelőssé, és visszásnak tartja, hogy Demszky Gábor főpolgármester éppen a napokban jelentette be a közlekedés javítását célzó, úgynevezett dugódíj bevezetésének lehetőségét.

Kovács Zita


Menedzsment Fórum 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!