2p

Tavaly összesen közel tizennégymilliárd forintot költöttek el a vállalatok felmérésekre, ezek közül még mindig az egyszeri kutatások vannak túlsúlyban – írja a Világgazdaság.

Az internet egyre nagyobb részt hasít ki magának ezen a piacon is. 2005-ben már háromszor annyi pénzt költöttek el online típusú felmérésekre a vállalkozások, mint 2004-ben.

A magyarországi termelő vállalatok tavaly 44, a média 16 százalékban
végeztetett piackutatást. Őket a stratégiai szolgáltatók követik 13
százalékkal, míg a közszféra öt százalékban adott megbízásokat. Mellettük még fontos szerepet játszottak a pénzügyi szektorhoz tartozó cégek, valamint a kis- és nagykereskedelmi társaságok.

Túlsúlyban vannak az egyszeri felmérések

Kozák Ákos, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) elnökségi tagja jelezte, hogy adatgyűjtésük alapján a szövetség 24 tagszervezete tavaly mintegy 12,5 milliárd forintot realizált, ez a 13,8 milliárdos piaci összbevétel 90 százalékát tette ki. A vezető kitért arra is, hogy a magyarországi reklámpiachoz viszonyítva nyolc százalékot tesz ki a piackutatásokra fordított összeg - közli a Világgazdaság.

A legnagyobb arányban még mindig úgynevezett ad hoc, azaz egyszeri kutatásokat végeznek. Ez teszi ki az érintett kutatócégek munkájának több mint a felét. Az ismétlődő kutatások aránya még mindig csak 20 százalék, míg a panelprojekteké 18 százalék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!