3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre többet költenek a zenei fesztivál látogatói. Tavaly már 6,3 milliárd forintot "hagytak a Szigeten" a mulatozó fiatalok, derül ki a KPMG felméréséből.

A tanácsadó vállalat a Sziget Kulturális Szervezőiroda megbízásából készített kalkulációt, amelyben 1000 magyar és 330 külföldi adatközlésére és a multikulturális rendezvényen helyet kapott kereskedelmi egységek forgalmára hagyatkozott. A felmérés szerint az elkövetkező három fesztiválon folyamatosan növekvő trenddel lehet számolni, amelynek eredményeként az idén több mint 6,5 milliárd forintot, 2008-ban pedig már csaknem 7 milliárd forintot érnek el a vendégek összkiadásai.

A Szigeten kívül is költöttek a "szigetelők"

Tavaly a kiadások háromnegyede, 4,78 milliárd forint a Sziget területén belül, másfél milliárd forint pedig a Szigeten kívül realizálódott. A felmérésből kiderül az is, hogy a 2005-ös fesztiválból származó adóbevétel 1,3 milliárd forint volt, az egyhetes rendezvény által generált bruttó hazai termék a KSH által is használt számítási modellt alapul véve meghaladta a 3 milliárd forintot.

A szigetre kilátogatók összes kiadásának kétharmada, csaknem 4 milliárd forint a magyar vendégekhez kötődött a tavaly 13. alkalommal rendezett programon. A vendégek a legtöbb pénzt élelmiszerre és belépőkre adták ki. A 19 százaléknyi külföldi 2,32 milliárd forintot költött el. A tavalyi Sziget fesztiválra érkezett 37 ezer külföldi vendég 30 százaléka Németországból, 20,5 százaléka Franciaországból érkezett. A magyarországi vendégek 45 százaléka budapesti, 24 százalékuk 18-20 éves, a látogatók csaknem 90 százaléka 30 év alatti. A külföldről érkezők 70 százaléka 21 és 30 év közötti.

A rendezvényen átlagosan 3,1 napot töltő magyarországi látogatók 53 százaléka lakott a Szigeten, az átlagosan 6,2 napot "szigetelők" külföldieknek azonban 94 százaléka említette a Szigetet, mint szálláshelyet. A külföldiek a rendezvényt megelőzően 1,7, azt követően pedig 1,8 napot töltöttek Magyarországon.

Állami támogatás: csepp a tengerben

A Sziget Kulturális Szervezőiroda adatai szerint a rendezvény összesen 111 millió forint állami támogatás kapott 2005-ben. Ebből 100 millió forintot a központi költségvetésből, 11 millió forintot fővárosi és regionális támogatásokból. Gerendai Károly, a fesztivál főszervezője elmondta, az idei üzleti tervükben hasonló mértékű állami támogatásra számítanak. Ez ugyanakkor csak kis hányadát teszi ki a rendezvény idei évre tervezett 2,250 milliárd forintos költségvetésének. "A büdzsé legnagyobb részét, mintegy 60 százalékát a jegybevételek teszik ki, 600 millió forint reklámbevételekből, 100 millió forintot pedig a rendezvényen helyet bérlő cégektől származik" - közölte a főszervező.

A programokra egyre többen kíváncsiak: míg a Hajógyári-szigetre 1993-ban 43 ezren látogattak ki, addig 2005-ben már 385 ezren. Gerendai Károly reménye szerint kedvez az időjárás az idei programnak, és a látogatók száma meghaladja a 400 ezret. A 2005-ben 65 millió forintos nyereséggel záró Sziget Fesztivál szervezői az idei rekord-látogatószámot erős sztárkínálattal, infrastrukturális fejlesztésekkel és külföldi reklámkampánnyal igyekeznek elérni. Ehhez a tavalyit 400 millió forinttal meghaladó büdzsét irányzott elő a szervezőiroda.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!