3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre többet költenek a zenei fesztivál látogatói. Tavaly már 6,3 milliárd forintot "hagytak a Szigeten" a mulatozó fiatalok, derül ki a KPMG felméréséből.

A tanácsadó vállalat a Sziget Kulturális Szervezőiroda megbízásából készített kalkulációt, amelyben 1000 magyar és 330 külföldi adatközlésére és a multikulturális rendezvényen helyet kapott kereskedelmi egységek forgalmára hagyatkozott. A felmérés szerint az elkövetkező három fesztiválon folyamatosan növekvő trenddel lehet számolni, amelynek eredményeként az idén több mint 6,5 milliárd forintot, 2008-ban pedig már csaknem 7 milliárd forintot érnek el a vendégek összkiadásai.

A Szigeten kívül is költöttek a "szigetelők"

Tavaly a kiadások háromnegyede, 4,78 milliárd forint a Sziget területén belül, másfél milliárd forint pedig a Szigeten kívül realizálódott. A felmérésből kiderül az is, hogy a 2005-ös fesztiválból származó adóbevétel 1,3 milliárd forint volt, az egyhetes rendezvény által generált bruttó hazai termék a KSH által is használt számítási modellt alapul véve meghaladta a 3 milliárd forintot.

A szigetre kilátogatók összes kiadásának kétharmada, csaknem 4 milliárd forint a magyar vendégekhez kötődött a tavaly 13. alkalommal rendezett programon. A vendégek a legtöbb pénzt élelmiszerre és belépőkre adták ki. A 19 százaléknyi külföldi 2,32 milliárd forintot költött el. A tavalyi Sziget fesztiválra érkezett 37 ezer külföldi vendég 30 százaléka Németországból, 20,5 százaléka Franciaországból érkezett. A magyarországi vendégek 45 százaléka budapesti, 24 százalékuk 18-20 éves, a látogatók csaknem 90 százaléka 30 év alatti. A külföldről érkezők 70 százaléka 21 és 30 év közötti.

A rendezvényen átlagosan 3,1 napot töltő magyarországi látogatók 53 százaléka lakott a Szigeten, az átlagosan 6,2 napot "szigetelők" külföldieknek azonban 94 százaléka említette a Szigetet, mint szálláshelyet. A külföldiek a rendezvényt megelőzően 1,7, azt követően pedig 1,8 napot töltöttek Magyarországon.

Állami támogatás: csepp a tengerben

A Sziget Kulturális Szervezőiroda adatai szerint a rendezvény összesen 111 millió forint állami támogatás kapott 2005-ben. Ebből 100 millió forintot a központi költségvetésből, 11 millió forintot fővárosi és regionális támogatásokból. Gerendai Károly, a fesztivál főszervezője elmondta, az idei üzleti tervükben hasonló mértékű állami támogatásra számítanak. Ez ugyanakkor csak kis hányadát teszi ki a rendezvény idei évre tervezett 2,250 milliárd forintos költségvetésének. "A büdzsé legnagyobb részét, mintegy 60 százalékát a jegybevételek teszik ki, 600 millió forint reklámbevételekből, 100 millió forintot pedig a rendezvényen helyet bérlő cégektől származik" - közölte a főszervező.

A programokra egyre többen kíváncsiak: míg a Hajógyári-szigetre 1993-ban 43 ezren látogattak ki, addig 2005-ben már 385 ezren. Gerendai Károly reménye szerint kedvez az időjárás az idei programnak, és a látogatók száma meghaladja a 400 ezret. A 2005-ben 65 millió forintos nyereséggel záró Sziget Fesztivál szervezői az idei rekord-látogatószámot erős sztárkínálattal, infrastrukturális fejlesztésekkel és külföldi reklámkampánnyal igyekeznek elérni. Ehhez a tavalyit 400 millió forinttal meghaladó büdzsét irányzott elő a szervezőiroda.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!