A cégek gyakran panaszkodnak arra, hogy a dolgozók értetlensége mennyi kárt okoz nekik, ugyanakkor csak minden harmadik vállalat hajlandó valamit tenni azért, hogy ne így legyen - derül ki a Cognisco nevű munkaügyi cég felméréséből. A cég a meg nem értést úgy definiálta, hogy ebbe tartozik a dolgozók minden olyan cselekedete, amit azért tesznek, mert nem értették meg a főnök utasításait, vagy félre lettek tájékoztatva a vállalat céljairól, az üzletmenetről vagy a munkakörükről.
Az elsődleges károk a nem tervezett leállásból adódnak, hiszen ha valaki nem érti meg a feladatát, akkor később azt többször el kell neki magyarázni. Jelentős kárt okoz a kieső bevétel és az esetleges bírság fizetése is a vállalatoknak. A másodlagos költségek az esetleges adóhátralék befizetéséből és a büntetésekből állnak jórészt.
A 400 megkérdezett cégből sokan válaszoltak úgy, hogy a cégen belüli kommunikációs hiányosságok jelentős károkat okoztak az elmúlt egy évben, ezek közül szinte mindegyik cég azt említette az első helyen, hogy a hibák következtében visszaestek az eladásaik és elveszítették a fogyasztók egy részének bizalmát.
A 100 ezer embernél többet foglalkoztató cégek mindegyike átlagosan 62 millió dollárt veszít egy év alatt a meg nem értés miatt, azaz minden egyes dolgozó 624 dollárral kerül többe az ilyen hibák miatt.
Az iparágak közül a pénzügyi szektor szenvedi el a legnagyobb veszteségeket a kommunikációs hibák miatt, mivel a bankok esetében jóval nagyobbak a kockázatok. A szállítmányozó cégek állnak a lista másik végén, azaz nekik kerülnek évente a legkevesebbe a félreértések.
Tíz bank közül nyolc válaszolt úgy a felmérés kérdéseire, hogy az elmúlt egy évben jelentős károk érték a meg nem értés miatt, a szállítmányozásban ez az arány csak tízből három.