3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német Daimler 4,7 milliárd euró adózás utáni nyereséget ért el 2010-ben.

A Kecskeméten 800 millió eurós beruházással Mercedes-gyárat építő társaság összesen 1,9 millió gépjárművet adott el tavaly a többi márkával - a Smart, az AMG és a Maybach típusú kocsikkal -, valamint a Mercedes kisbuszokkal és Daimler teherautókkal együtt. Az értékesítés így 22 százalékkal nőtt a válságos 2009-hez képest. Az árbevétel 24 százalékkal 97,8 milliárd euróra nőtt a szerdán megjelent beszámoló szerint.

A Daimler 2009-ben még mínusszal zárt, az adózás utáni veszteség 2,6 milliárd eurót tett ki.

2010-ben a kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 7,3 milliárd euró volt, az egy évvel korábbi 1,5 milliárdos veszteség után.

2011-ben a bevétel mérsékelten nőhet, az EBIT viszont jelentősen meghaladhatja a 2010-es szintet. A személygépkocsik globális piaca 5-7 százalékkal nőhet, így akár rekord nagyságúra is bővülhet a társaság előrejelzése szerint. Igen fontos szerepe lehet az ázsiai feltörekvő piacoknak, elsősorban Kínának, viszont vegyesek a kilátások az amerikai, a japán és a nyugat-európai piacon - áll a Daimler jelentésében.

Tavaly a legnagyobb előrelépést Kínában és az Egyesült Államokban sikerült elérni. A két országban összesen 1,3 millió személygépkocsit adtak el.

A Mercedes-Benz Cars divízió - amelybe a Mercedes-Benz, a Maybach és a Smart márka tartozik - összesen 1,276 millió darab gépkocsit értékesített, ami 17 százalékos növekedés 2009-hez képest. A piac az értékesebb modellek felé mozdult el, a bevétel így még nagyobb mértékben, 29 százalékkal nőtt, 53,4 milliárd euróra. A divízióban az EBIT 4,656 milliárd euró volt. Egy évvel korábban még 500 millió euró mínusszal zártak. Az úgynevezett árbevétel-arányos nyereség 8,7 százalék volt, a 2009-es mínusz 1,2 százalék után.

A teherautókat gyártó Daimler Trucks üzletágban az értékesítés 37 százalékkal 355.300 darabra nőtt. A kisbuszokat gyártó Mercedes Vans divízió 224 ezer járművet értékesített, a Daimler buszokból összesen 39.100 darab kelt el világszerte 2010-ben.

A társaság pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó üzletága 831 millió eurós nyereséggel zárt, a sajáttőke-arányos nyereség 0,2 százalékról 16,1 százalékra emelkedett.

A kutatás-fejlesztésre fordított összeg a 2009-es 4,2 milliárdról 4,8 milliárd euróra nőtt. A kutatás-fejlesztés területén elsősorban a kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságú, környezetbarát meghajtási technológiák kifejlesztésére és új biztonsági megoldások kidolgozására koncentráltak.

Tavaly az autóipari fellendülés hatására közel 4 ezerrel nőtt az alkalmazotti létszám, az év végén világszerte 260.100 fő dolgozott a cégnél, a többség, 164.026 fő Németországban. A dolgozók az egész évben végzett munkájuk elismeréseképpen 3.500 euró extra jutalmat kapnak, az idén pedig az autó feltalálásának 125. évfordulója alkalmából újabb, legfeljebb ezer eurós jutalmat, a vállalatnál eltöltött idő függvényében.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!