A csatlakozás előtt álló Magyarország esetében várható-e valamiféle komoly változás. A válasz: igen és nem egyszerre. Igen, mert az Európai Unióhoz való közeledés jegyében Magyarországnak alkalmazni kell az irányvonalakat, a direktívákat. Más vonatkozásban azonban nem várható komoly változás az integráció után, mert mire Magyarország eljut a csatlakozásig, már az itt tevékenykedő gépjárműipari vállalatok mind alkalmazkodni fognak ezekhez az előírásokhoz, mivel a hazánkban jelenlévő cégek nagy részének anyavállalata EU-tagországban bejegyzett vállalat és mint olyan, rájuk nézve már amúgy is kötelező érvényű volt az EU-direktíva.
A jelenlévő többi vállalat, amely ázsiai vagy amerikai tulajdonban van, szintén termel az EU piacára nagy volumenben, ennek pedig előfeltétele az előírásoknak való megfelelés. Tehát összességében maga a csatlakozás nem fog nagy változásokat indukálni, sokkal inkább a csatlakozási szándék és csatlakozási folyamat az, ami előidézi a változásokat és ezen változások így nem hirtelen, hanem fokozatosan zajlanak.
Milyen változásokat generál az EU csatlakozás a közlekedési ágazatban
Több mint 100 európai uniós direktíva és több mint 110 európai gazdasági bizottsági, Economic Comission for Europe, az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága (ECE), szabályozás van érvényben, melyek a gépjárműipart hivatottak irányítani, szabályozni.