2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint 100 európai uniós direktíva és több mint 110 európai gazdasági bizottsági, Economic Comission for Europe, az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága (ECE), szabályozás van érvényben, melyek a gépjárműipart hivatottak irányítani, szabályozni.

A csatlakozás előtt álló Magyarország esetében várható-e valamiféle komoly változás. A válasz: igen és nem egyszerre. Igen, mert az Európai Unióhoz való közeledés jegyében Magyarországnak alkalmazni kell az irányvonalakat, a direktívákat. Más vonatkozásban azonban nem várható komoly változás az integráció után, mert mire Magyarország eljut a csatlakozásig, már az itt tevékenykedő gépjárműipari vállalatok mind alkalmazkodni fognak ezekhez az előírásokhoz, mivel a hazánkban jelenlévő cégek nagy részének anyavállalata EU-tagországban bejegyzett vállalat és mint olyan, rájuk nézve már amúgy is kötelező érvényű volt az EU-direktíva.

A jelenlévő többi vállalat, amely ázsiai vagy amerikai tulajdonban van, szintén termel az EU piacára nagy volumenben, ennek pedig előfeltétele az előírásoknak való megfelelés. Tehát összességében maga a csatlakozás nem fog nagy változásokat indukálni, sokkal inkább a csatlakozási szándék és csatlakozási folyamat az, ami előidézi a változásokat és ezen változások így nem hirtelen, hanem fokozatosan zajlanak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!