1p

Bankkapcsolattal 5,5 millió személy, a felnőtt lakosság 68 százaléka rendelkezik Magyarországon. A lakossági bankkapcsolatok száma 7,85 millió, ami azt jelenti, hogy egy-egy ügyfél átlagosan 1,43 bankkal tart kapcsolatot. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet 2003 harmadik negyedévi kutatása.

A lakossági pénzügyi piac fő jellemző Magyarországon a következők:

A magyar hitelpiacot az állami kamattámogatások élénkítették ugyan. De a lakosság jelentős része rövidtávra tervezi a pénzügyeit, és a megtakarítások célja gyakran a felkészülés váratlan kiadásokra.

A bankolási szokásokra a reklám hatása növekszik. Csökkent a fluktuáció, az ügyfelek vándorlása egyik banktól a másikig.

Ellentmondásosak a lakosság egy hányadának elvárásai. Egyrészt szolgáltató, barátságos, tanácsadó „szupermarket-fiókot” szeretne, ami viszonylag költséges. Ugyanakkor elégedetlen a kamatokkal és a pénzfelvevő automaták számával.

Magyarországon legkedveltebbek a következő bankprofilok: 1. A kisemberhez szabottan szerény. 2. Mindenütt megtalálható. 3. Megfelel a gazdagok igényeinek. 4. Polgárian stabil. 5. Fiatalosan dinamikus.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!