A legnagyobb magyar vállalkozások 49,5 százaléka (123) működtetett 2008 második felében vállalati lapot (korábbi elnevezés szerint: üzemi lapot). A megkeresésre válaszoló lapok legnagyobb része (34 százalék) negyedévente jelenik meg, amit a havonta megjelenő lapok csoportja (27,6 százalék) követ. Nem elhanyagolható a kéthavi lapok aránya sem (14,63 százalék), a vállalati lapok negyede pedig rendszertelenül vagy nagy időközönként kerül az olvasók kezébe. A jelenleg saját lappal nem rendelkezők 26,5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy korábban létezett náluk céges újság.
A legnagyobb példányszámú vállalati lap 42 ezer példányban készül, amit egy 34,5 ezer darabos és egy 12,5 ezer példányos újság követ a képzeletbeli dobogón. A lapok 38 százaléka ezres nagyságrendben jelenik meg, és nagyjából ugyanekkora az 1000-nél kevesebb példányban megjelenő lapok száma. Külön kategóriát képeznek azok a lapok, amelyek néhány példányban, faliújságra tűzve kerülnek az olvasók elé, és ide sorolhatók a külföldi tulajdonosok lapjaiból Magyarországra érkező kiadványok is. Ez utóbbiból néhány példánytól az 1500 darabig érkező kontingensről számoltak be a megkérdezettek.
A válaszolók egy szűk csoportja számolt be arról, hogy a vállalati lapot csak a vezetők kapják meg, és alig 10 százalék azoknak a válaszolóknak a száma, ahol nem minden dolgozó juthat hozzá a laphoz. A megkérdezettek 84,5 százaléka esetében minden dolgozóhoz eljut a lap, de vannak olyan cégek (6 százalék), ahol a partnereknek, és olyanok is (8 százalék), ahol az egykori dolgozókhoz, a nyugdíjasokhoz is eljut a lap.
Külön kérdés vonatkozott arra, hogy kik végzik a lap szerkesztését. A válaszolók 18,5 százaléka számolt be külső vállalkozás bevonásáról, és nagyjából ugyanennyien jelezték, hogy a vállalati lap szinte teljesen külföldön készül. A legtöbb helyen a cég valamelyik osztálya – általában a HR vagy a kommunikációs részleg – dolga (41,5 százalék) a lap elkészítése. Ami meglepő volt, hogy a vállalati lapok mintegy ötödét a dolgozók kedvtelésből, kvázi hobbiból készítik.
Úgy tűnik, nem rosszak ezek a lapok. A megkérdezettek közel fele nyilatkozott úgy, hogy jeles osztályzatot adna a lap minőségére, de majdnem ugyanennyien adtak jó minősítést a cég lapjára. Nem érte el a 10 százalékot azoknak a száma, akik közepesre vagy annál rosszabbra minősítették a kiadványukat.
A vállalati lap kiadásának okaira számtalan választ kapott a kutatást végző Picasso Média. A leggyakrabban emlegetett indok a cégen belüli információáramlás köré, illetve a vállalati tudat kialakítása köré csoportosíthatók. Ugyanakkor nem elhanyagolható a szórakoztatás, a hagyomány, illetve a munkához szükséges tudás átadásának indokként való megjelölése sem.