A létszámcsökkentést önkéntes alapon, például nyugdíjazásokkal kezdik, később, ha szükség lesz, kötelező elbocsátásokat is elrendelnek decemberben. Az elbocsátások csak a nem szakszervezeti munkaerőt érintik.
A nagyságra harmadik amerikai autógyár, a Chrysler - amelynek jelenleg 18 500 fehérgalléros alkalmazottja van - múlt hónapban ezer munkást bocsátott el.
A cégnek már a "nem elsőrendű válság" előtt is sok gondja volt, és amikor a helyzet nehezedett, a német Daimler túladott rajta. A Chrysler mostani tulajdonosa, a Cerberus Capital Management pénzügyi befektető csoport is tárgyalásokat folytat a cég eladásáról vagy arról, hogy egybeolvasztják egy másik autógyárral. Egyeztetések zajlanak egyfelől a legnagyobb amerikai autógyárral, a General Motorsszal, másfelől a japán Nissan Motorral és annak 44 százalékos tulajdonosával, a francia Renault-val. A Chrysler a kisteherautók és a kisbuszok iránti megcsappant kereslet miatt szeptemberben csökkentette a Dodge Ram pickup teherautók termelését, október végétől a kisbuszgyártást is visszafogja.
Bob Nardelli, a Chrysler vezérigazgatója közölte: az eladások csökkenése miatt át kell szabni a céget, új, hatékonyabb üzletvezetésre van szükség. A vállalat a közeljövőben további, nem részletezett költségcsökkentő lépéseket tervez.
Az amerikai fogyasztók szeptemberben kevesebb mint 1 millió új autót vásároltak, ez utoljára 15 éve fordult elő. A Chrysler értékesítése múlt hónapban 33 százalékkal csökkentek az egy évvel ezelőttihez képest, októberben több mint 40 százalékos visszaesés várható.
MTI/Menedzsment Fórum