2016. július 12. 03:16

A vasárnap zárult labdarúgó Európa Bajnokság egyik nagy győztese az M4 lett, amely a közvetítések estéit rendre megnyerte a kereskedelmi csatornákkal szemben.

Komoly nézettséget ért el az M4 az EB döntőjének vasárnapi közvetítésével, ám a magyar válogatott legnézettebb találkozóinak a nyomába sem érhetnek a számok. Az izgalmasnak aligha nevezhető Franciaország-Portugália döntő teljes közvetítésére 1,54 millió néző volt kíváncsi, ami meglehetősen erősnek tekinthető, ha figyelembe vesszük, hogy a találkozó után sokan inkább az alvást választották a díjkiosztó ceremónia helyett. Az MTVA közleménye szerint az Eb-döntőt 1 millió 753 ezer néző követte, ezzel a műsor adásideje alatt a legnézettebb csatorna volt. A mérkőzés közönségaránya a teljes népesség körében 46,9 százalék volt. Az idei döntő nézettsége magasabb volt, mint a korábbi M1-en sugárzott 2012-es Spanyolország-Olaszország fináléé. Ha a kereskedelmi szempontból fontosnak tartott 18-49-es korosztályt nézzük, ott még nagyobb arányban választották a döntőt, hiszen készülékek előtt ülők fele nézte végig az adást, ez 732 ezer nézőt jelent.

Ennyit keres Ronaldo

Érdemes megjegyezni, hogy Griezman és csapata nem tudta felvenni a versenyt Gera Zoltánékkal, hiszen a magyar csapat elleni meccsen, ahol 3-3 után egy kapufa formájában Fortuna Ronaldoék mellé szegődött, 2 millió 318 ezer néző izgult az M4 közvetítését követve. A találkozó közönségaránya a teljes népesség körében 61,3 százalék volt. Mint arról korábban beszámoltunk, ez a 2,3 milliót meghaladó nézettség elképesztően magas, hiszen egy-egy átlagos héten a legnézettebb műsornak számító Barátok közt az 1 milliós szintet tudja csak átlépni. Idén a kiugróan sikeresnek számító Nagy Duett esetében pedig a közönségmérést végző Nielsen az 1,6 milliót közelítő számot regisztrált.

Az EB alatt mégsem ez volt az M4 legnézettebb közvetítése, hiszen a magyar-belga még ezt is felülmúlta. A nyolcaddöntő a teljes népességben 2 millió 796 ezer nézővel büszkélkedhetett. Közönségaránya 61,5 százalék volt, ami az utóbbi 10 év legnézettebb sportműsorát jelenti Magyarországon, az M4 Sport legnézettebb műsorát a csatorna indulása óta, és a legnézettebb adást a hazai televíziós piacon 2016-ban.

Noha a vízilabda válogatottak, Hosszú Katinka, Gyurta Dániel, vagy éppen Cseh László nagy népszerűségnek örvend, de így is kijelenthetjük, hogy az esetleges olimpiai aranyainkat jóval kevesebben fogják a képernyők előtt megkönnyezni, mint amennyi néző Dzsudzsák Balázsékért izgult.

Az M4 Sport az Európa-bajnokság 31 napja alatt 23 napon közvetített élő mérkőzést, amiből 16 alkalommal egész nap, míg 14 napon főműsoridőben szerzett piacvezető pozíciót a csatorna, közölte az MTVA. Ami a kereskedelmi célcsoportot illeti, a közvetítések 23 napja alatt főműsoridőben (19-23 óra között) minden alkalommal maga mögé utasította a többi adót az M4.

Az olimpiáig várhatóan visszaállnak a tavasszal megszokott számok, illetve a két nagy csatorna a sajátgyártású műsorok hiányában ettől némileg elmaradhat. Ugyanakkor a TV2 csoport a mostani csendesebb időszakot építkezésre használja, így július 11-én 21 órakor elindul a Mozi+. Mint azt az új televízió a közleményében hangsúlyozza, a vadonatúj filmcsatorna a teljes család számára biztosít szórakozást, tévépremierekkel és közönségkedvenc filmekkel. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy visszatetszést keltett, amikor kiderül, a TV2 új kábelcsatornái elkerülve a magyar közterheket és a Médiahatóságot, inkább román székhellyel fognak működni. Igaz, annó az RTL kábeltévéjei is ilyen módon lettek elindítva.

Visszatérve a 27. hét adataira, azt láthattuk, hogy az RTL Klub átlagos közönségaránya 15,8 százalékot tett ki, míg a TV2 9,7 százalékra tudott emelkedni. A Cool és a F+ (5% SHR) ismét azonos szintet értek el. Tőlük messze lemaradva jött a Viasat3 (2,7% SHR), a sort pedig a Duba TV (2% SHR) zárta.

mfor.hu