4p

A vasárnap zárult labdarúgó Európa Bajnokság egyik nagy győztese az M4 lett, amely a közvetítések estéit rendre megnyerte a kereskedelmi csatornákkal szemben.

Komoly nézettséget ért el az M4 az EB döntőjének vasárnapi közvetítésével, ám a magyar válogatott legnézettebb találkozóinak a nyomába sem érhetnek a számok. Az izgalmasnak aligha nevezhető Franciaország-Portugália döntő teljes közvetítésére 1,54 millió néző volt kíváncsi, ami meglehetősen erősnek tekinthető, ha figyelembe vesszük, hogy a találkozó után sokan inkább az alvást választották a díjkiosztó ceremónia helyett. Az MTVA közleménye szerint az Eb-döntőt 1 millió 753 ezer néző követte, ezzel a műsor adásideje alatt a legnézettebb csatorna volt. A mérkőzés közönségaránya a teljes népesség körében 46,9 százalék volt. Az idei döntő nézettsége magasabb volt, mint a korábbi M1-en sugárzott 2012-es Spanyolország-Olaszország fináléé. Ha a kereskedelmi szempontból fontosnak tartott 18-49-es korosztályt nézzük, ott még nagyobb arányban választották a döntőt, hiszen készülékek előtt ülők fele nézte végig az adást, ez 732 ezer nézőt jelent.

Ennyit keres Ronaldo

Érdemes megjegyezni, hogy Griezman és csapata nem tudta felvenni a versenyt Gera Zoltánékkal, hiszen a magyar csapat elleni meccsen, ahol 3-3 után egy kapufa formájában Fortuna Ronaldoék mellé szegődött, 2 millió 318 ezer néző izgult az M4 közvetítését követve. A találkozó közönségaránya a teljes népesség körében 61,3 százalék volt. Mint arról korábban beszámoltunk, ez a 2,3 milliót meghaladó nézettség elképesztően magas, hiszen egy-egy átlagos héten a legnézettebb műsornak számító Barátok közt az 1 milliós szintet tudja csak átlépni. Idén a kiugróan sikeresnek számító Nagy Duett esetében pedig a közönségmérést végző Nielsen az 1,6 milliót közelítő számot regisztrált.

Az EB alatt mégsem ez volt az M4 legnézettebb közvetítése, hiszen a magyar-belga még ezt is felülmúlta. A nyolcaddöntő a teljes népességben 2 millió 796 ezer nézővel büszkélkedhetett. Közönségaránya 61,5 százalék volt, ami az utóbbi 10 év legnézettebb sportműsorát jelenti Magyarországon, az M4 Sport legnézettebb műsorát a csatorna indulása óta, és a legnézettebb adást a hazai televíziós piacon 2016-ban.

Noha a vízilabda válogatottak, Hosszú Katinka, Gyurta Dániel, vagy éppen Cseh László nagy népszerűségnek örvend, de így is kijelenthetjük, hogy az esetleges olimpiai aranyainkat jóval kevesebben fogják a képernyők előtt megkönnyezni, mint amennyi néző Dzsudzsák Balázsékért izgult.

Az M4 Sport az Európa-bajnokság 31 napja alatt 23 napon közvetített élő mérkőzést, amiből 16 alkalommal egész nap, míg 14 napon főműsoridőben szerzett piacvezető pozíciót a csatorna, közölte az MTVA. Ami a kereskedelmi célcsoportot illeti, a közvetítések 23 napja alatt főműsoridőben (19-23 óra között) minden alkalommal maga mögé utasította a többi adót az M4.

Az olimpiáig várhatóan visszaállnak a tavasszal megszokott számok, illetve a két nagy csatorna a sajátgyártású műsorok hiányában ettől némileg elmaradhat. Ugyanakkor a TV2 csoport a mostani csendesebb időszakot építkezésre használja, így július 11-én 21 órakor elindul a Mozi+. Mint azt az új televízió a közleményében hangsúlyozza, a vadonatúj filmcsatorna a teljes család számára biztosít szórakozást, tévépremierekkel és közönségkedvenc filmekkel. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy visszatetszést keltett, amikor kiderül, a TV2 új kábelcsatornái elkerülve a magyar közterheket és a Médiahatóságot, inkább román székhellyel fognak működni. Igaz, annó az RTL kábeltévéjei is ilyen módon lettek elindítva.

Visszatérve a 27. hét adataira, azt láthattuk, hogy az RTL Klub átlagos közönségaránya 15,8 százalékot tett ki, míg a TV2 9,7 százalékra tudott emelkedni. A Cool és a F+ (5% SHR) ismét azonos szintet értek el. Tőlük messze lemaradva jött a Viasat3 (2,7% SHR), a sort pedig a Duba TV (2% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!