A mobilra készült játékok hatalmas népszerűségével egyre inkább szembe kell néznie a Sonynak, a Nintendónak és a Microsoftnak . Manapság nem az összetett és gyönyörű grafikájú játékok a legsikeresebbek, hanem azok, amelyek egyszerűek és sok embert elérnek.
A nagyobb játékkiadók is kezdik felismerni az okostelefonok jelentőségét, melyekkel leginkább a nem fanatikus, hanem csak a néha-néha játszó réteget képesek elérni. A mobiljátékok sikerüket az utóbbi két évben leginkább az iPhone és az iPod Touch népszerűségének köszönhetik.
Hogy mennyire erősödik ez az ipar, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a közelmúltben zajlott Tokyo Game Show-n kiállított 758 játékból 168-at készítettek mobiltelefonokra, ez kétszer annyi, mint a tavalyi évben.
Kazume Kitaue, az olyan híres komolyabb játékok producere, mint a Metal Gear Solid és a Silent Hill is egyre inkább a mobiltelefonok felé hajlik. "A mobilban az a jó, hogy mindenkinek van. Egy háromgyerekes családnak talán csak egyetlen PlayStation 3 áll a nappalijában, viszont három mobilon szinte biztos, hogy játékokat töltenek le" - idézte Kitauet a gametab.com szakportál.
A mobiljátékok jövedelmezőek lehetnek a súlyosabb gazdasági válság közepette is. Mivel fejlesztési költségük rendkívül alacsony, ezért a kisebb bevétel esetén is viszonylag szép profitot hozhatnak. Egy komplex és komoly grafikájú szerepjáték, vagy igényesebb akciójáték amelyet PlayStation 3-ra, vagy Xbox 360-ra fejlesztenek, gyakran annyiba kerül, mint egy hollywoodi tömegfilm, vagy akár még többe is. A 2008-ban megjelent Grand Theft Auto IV fejlesztési költsége például 50 millió dollár volt (igaz, a tízszeresét is hozta vissza az első héten) míg egy mobilra készült játékot pár ezer dollárból is meg lehet alkotni.
Japánban a fejlesztők 80 százaléka készít játékokat iPhone-ra is a CRI Middleware Co., egy játékokhoz kötődő segédszoftvert fejlesztő cég elemzése szerint. A nagyobb játékkiadók, melyek PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re adnak ki címeket, attól félnek, hogy a mobiljátékok elhappolják előlük a bevételt.
A nagy konzoljátékokat kiadó cégek félelmeinek némileg ellentmondva, üzleti elemzők és szakértők egy része kételkedik abban, hogy az iPod Touchra és iPhone-ra készült játékok az igazi játékrajongókat is elhódítják, akik azért a bevétel tekintetében még mindig a piac jelentős hányadát adják. Mivel technikai téren a mobilra készült játékok jócskán alulmaradnak (különösen a grafika és a kezelőfelület tekintetében), ezért sokan még mindig egy igazi konzolt választanak, amikor arról van szó, hogy komolyan játszani akarnak.