3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A konzolok gyártóinak immár nem csupán egymással kell megküzdeniük, hanem a telefon gyártókkal is. Az egyre fejlettebb készülékeken ugyanis egyre többet játszanak az emberek.

A mobilra készült játékok hatalmas népszerűségével egyre inkább szembe kell néznie a Sonynak, a Nintendónak és a Microsoftnak . Manapság nem az összetett és gyönyörű grafikájú játékok a legsikeresebbek, hanem azok, amelyek egyszerűek és sok embert elérnek.

A nagyobb játékkiadók is kezdik felismerni az okostelefonok jelentőségét, melyekkel leginkább a nem fanatikus, hanem csak a néha-néha játszó réteget képesek elérni. A mobiljátékok sikerüket az utóbbi két évben leginkább az iPhone és az iPod Touch népszerűségének köszönhetik.

Hogy mennyire erősödik ez az ipar, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a közelmúltben zajlott Tokyo Game Show-n kiállított 758 játékból 168-at készítettek mobiltelefonokra, ez kétszer annyi, mint a tavalyi évben.

Kazume Kitaue, az olyan híres komolyabb játékok producere, mint a Metal Gear Solid és a Silent Hill is egyre inkább a mobiltelefonok felé hajlik. "A mobilban az a jó, hogy mindenkinek van. Egy háromgyerekes családnak talán csak egyetlen PlayStation 3 áll a nappalijában, viszont három mobilon szinte biztos, hogy játékokat töltenek le" - idézte Kitauet a gametab.com szakportál. 

A mobiljátékok jövedelmezőek lehetnek a súlyosabb gazdasági válság közepette is. Mivel fejlesztési költségük rendkívül alacsony, ezért a kisebb bevétel esetén is viszonylag szép profitot hozhatnak. Egy komplex és komoly grafikájú szerepjáték, vagy igényesebb akciójáték amelyet PlayStation 3-ra, vagy Xbox 360-ra fejlesztenek, gyakran annyiba kerül, mint egy hollywoodi tömegfilm, vagy akár még többe is. A 2008-ban megjelent Grand Theft Auto IV fejlesztési költsége például 50 millió dollár volt (igaz, a tízszeresét is hozta vissza az első héten) míg egy mobilra készült játékot pár ezer dollárból is meg lehet alkotni.

Japánban a fejlesztők 80 százaléka készít játékokat iPhone-ra is a CRI Middleware Co., egy játékokhoz kötődő segédszoftvert fejlesztő cég elemzése szerint. A nagyobb játékkiadók, melyek PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re adnak ki címeket, attól félnek, hogy a mobiljátékok elhappolják előlük a bevételt.

A nagy konzoljátékokat kiadó cégek félelmeinek némileg ellentmondva, üzleti elemzők és szakértők egy része kételkedik abban, hogy az iPod Touchra és iPhone-ra készült játékok az igazi játékrajongókat is elhódítják, akik azért a bevétel tekintetében még mindig a piac jelentős hányadát adják. Mivel technikai téren a mobilra készült játékok jócskán alulmaradnak (különösen a grafika és a kezelőfelület tekintetében), ezért sokan még mindig egy igazi konzolt választanak, amikor arról van szó, hogy komolyan játszani akarnak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!