2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A látványosan növekvő termékcsoportok közé tartozik a gépi mosogatószer; kiskereskedelmi forgalma megközelítette a 2 milliárd forintot tavaly, ami 14 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - derül ki az ACNielsen piackutató vállalat elemzéséből. A teljes mosogatószer kategória (gépi és kézi) kiskereskedelmi értékesítése meghaladta a 8 milliárd forintot, ami 8 százalékkal több, mint az előző évi.

"Ha a gépi mosogatószer mennyiségi eladásait bolttípusok szerint vizsgáljuk, akkor szembetűnik a hipermarket kiemelkedő szerepe" - állapítja meg Barna Erika, az ACNielsen regionális ügyfélkapcsolati menedzsere. A kiskereskedelemben eladott összes gépi mosogatószer 59 százaléka ugyanis az Auchan, a Cora, az Interspar vagy a Tesco valamelyik áruházában került a fogyasztók bevásárlókocsijába tavaly, és ez az arány egyik évről a másikra alig változott. Ennek oka elsősorban, hogy az átlag feletti keresettel, így többek között mosogatógéppel rendelkező fogyasztók felülreprezentáltak a hipermarketek vásárlói között.

A mosogatógép státusszimbólum

A mosogatógép a modern életstílus egyik jelképe; terjedése eredményezi a gépi mosogatószerek eladásának folyamatos növekedését. Szegmensei, a gépi mosogatószerek és az adalékok hasonló intenzitással fejlődnek. Barna Erika tájékoztatása szerint a gépi mosogatószerek forgalmának növekedése a közepes és a nagy kiszerelésű tabletták erősödő népszerűségének köszönhető, míg az adalékoknál a folyamatos termék innováció is hozzájárul a piac bővüléséhez. Ugyanakkor szembetűnő a kategóriában a több funkciós, azaz a 3 in1 és 4 in1 tabletták terjedése is, amelyek a mosószeren kívül már öblítőt és sót vagy esetleg üvegkorrózió védőt is tartalmaznak.

A kézi készítmények is a hipermarketekben fogynak

Bár a kézi mosogatószerek negyedét szintén hipermarketben értékesítik, növekszik a 400-2500 négyzetméter közötti üzletek részesedése is: tavaly a kézi mosogatószerek 23 százaléka ott került a fogyasztók kosarába. Ezen kívül a 400 négyzetméteresnél kisebb üzletek is fontosak, eltérően a többi vegyi áru-kategória trendjétől. A kézi mosogatószerek több mint felét ugyanis az ilyen, kisebb eladóterű üzletekben adták el tavaly.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!