"Ha a gépi mosogatószer mennyiségi eladásait bolttípusok szerint vizsgáljuk, akkor szembetűnik a hipermarket kiemelkedő szerepe" - állapítja meg Barna Erika, az ACNielsen regionális ügyfélkapcsolati menedzsere. A kiskereskedelemben eladott összes gépi mosogatószer 59 százaléka ugyanis az Auchan, a Cora, az Interspar vagy a Tesco valamelyik áruházában került a fogyasztók bevásárlókocsijába tavaly, és ez az arány egyik évről a másikra alig változott. Ennek oka elsősorban, hogy az átlag feletti keresettel, így többek között mosogatógéppel rendelkező fogyasztók felülreprezentáltak a hipermarketek vásárlói között.
A mosogatógép státusszimbólum
A mosogatógép a modern életstílus egyik jelképe; terjedése eredményezi a gépi mosogatószerek eladásának folyamatos növekedését. Szegmensei, a gépi mosogatószerek és az adalékok hasonló intenzitással fejlődnek. Barna Erika tájékoztatása szerint a gépi mosogatószerek forgalmának növekedése a közepes és a nagy kiszerelésű tabletták erősödő népszerűségének köszönhető, míg az adalékoknál a folyamatos termék innováció is hozzájárul a piac bővüléséhez. Ugyanakkor szembetűnő a kategóriában a több funkciós, azaz a 3 in1 és 4 in1 tabletták terjedése is, amelyek a mosószeren kívül már öblítőt és sót vagy esetleg üvegkorrózió védőt is tartalmaznak.

Bár a kézi mosogatószerek negyedét szintén hipermarketben értékesítik, növekszik a 400-2500 négyzetméter közötti üzletek részesedése is: tavaly a kézi mosogatószerek 23 százaléka ott került a fogyasztók kosarába. Ezen kívül a 400 négyzetméteresnél kisebb üzletek is fontosak, eltérően a többi vegyi áru-kategória trendjétől. A kézi mosogatószerek több mint felét ugyanis az ilyen, kisebb eladóterű üzletekben adták el tavaly.