Binder István, a PSZÁF szóvivője elmondta, hogy a szervezet együttműködik a rendőrséggel és a bankokkal a támadások leállítása érdekében. A hatóságok technikailag igyekeznek kiszűrni az emailek feladóit. Az eddigi adatok szerint az adathalászok külföldi honlapokra irányítják a várt válaszokat, de ez persze nem jelenti feltétlenül azt, hogy az elkövetők külföldiek lennének - tette hozzá a PSZÁF szóvivő.
A Budapest Bank ideiglenesen felfüggesztette az internetbank működését. A cég ezzel párhuzamosan értesítette a hatóságokat az illetéktelen adatszerzési kísérletről. A pénzintézet közleményében rögzíti: soha nem kéri az ügyfelek személyes adatait, internetbanki azonosítóit, jelszavát és e-PIN kódjait elektronikus levélen keresztül. A Budapest Bank minden esetben kettős szintű belépési kódot kér az ügyfelektől az internetbankos belépéshez. Bármilyen felhívás, vagy levél, amely arra irányul, hogy az ügyfél egyszerre adja meg azonosítóját, jelszavát és a 6 jegyű e-PIN kódját, illetéktelen adatszerzési szándékot takarhat - figyelmeztet a bank.
A Budapest Bank kéri ügyfeleit, hogy ha ilyen üzenetet kapnak, értesítsék a bankot.
Az MTI érdeklődésére Cs. Tóth Marianna, a hitelintézet pr vezetője elmondta: eddig az "adathalászat" kapcsán károsult ügyfelekről a banknál nem tudnak, egyúttal kérik, hogy aki valamilyen gyanús hozzáférési kisérletet tapasztal valamelyik számlájához, azonnal értesítse a bankot.
A VirusBuster Kft. információbiztonsággal foglalkozó cég szerint már szinte nem telik el nap anélkül, hogy valamely magyar pénzintézet ügyfeleit ne próbálnák hamis email üzenetekkel a saját weboldalukra irányítani azok a csalók, akiknek egyértelmű célja a felhasználói azonosítók megszerzése, majd az ismert információk birtokában a számlák illegális megcsapolása.
A cég közleménye szerint a mostani adathalász akció során magyar nyelvű levélben érkeztek a megtévesztő üzenetek, így a Budapest Bank internetbank ügyfelei fokozottabb veszélynek vannak kitéve, mint a korábbi támadások célpontjai.