2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A férfias és nőies értékek megjelenése a munkahelyen is elkerülhetetlen. Míg a férfias beállítottságú dolgozók a siker érdekében mindent bevetnek, addig a nők jobban figyelnek az emberi kapcsolatokra, és az "azért dolgozunk, hogy éljünk" elvet követik.

Már az interjú során kibújik a szög a zsákból

[ajanlo=561][igazitas=right/]A kulturális beállítottság ismerete már a munkaerő felvételnél is hasznosnak bizonyulhat. A férfias kultúrák képviselői ugyanis - asszertivitásuk és versenyszellemük által vezérelve - önéletrajzukban, motivációs levelükben hajlamosak "túlértékelni" magukat. Sokszor olyan tulajdonságokat is magukénak vallanak, amelyekkel valójában nem rendelkeznek.

Számukra a legfontosabb kérdések egy interjú során a fizetés nagysága és a karrierlehetőségek. Ezzel szembenállnak a nőiesebb kultúrákat képviselő jelentkezők visszafogottabb önéletrajzai. Ezek könnyen azt az érzetet kelthetik az olvasóban, hogy kevésbé alkalmasak a munkakör betöltésére. Ráadásul gyakran már az első beszélgetés során a kötelező munkaidőről és a vállalat által biztosított egyéb juttatásokról (szórakozási, sportolási lehetőségek) érdeklődnek, amely szintén könnyen eredményezhet téves benyomást az interjúztatóban. Pedig ez messze nem jelenti azt, hogy ők kevésbé tudnának vagy akarnának dolgozni.

A beosztottak kulturális beállítottságának ismerete később is segítségére lehet egy menedzsernek. Míg egy férfias kultúrkörben komoly motivációs ereje van egy olyan megbízásnak, melynek sikeres teljesítése nagy elismerést hozhat a munkavállaló számára, addig a nőies kultúrákban az emberi kontaktusok számának növelése vagy a rugalmas munkaidő javíthatja a munkavállalók munkakedvét.

A férfiasság kontra nőiesség értékrend-preferencia szociális szinten, társadalmi alapelvek formájában is megjelenhet. A nőies értékrend motiválta szociális érzékenységgel és gyengékkel való szolidaritással a férfias kultúra inkább az erősek jutalmazását állítja szembe. Míg utóbbi számára a gazdasági növekedés megkérdőjelezhetetlenül az elsődleges prioritás, addig a nőiesebb kultúrákban nagyobb hangsúlyt helyeznek a környezet megóvására és a dolgozók védelmére.

Groniewsky Dániel
SCOPE Szervezetfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft.
www.scope.co.hu

Kapcsolódó anyagok:
Individualista cégek: bizalom nélkül a közös célokért
A munkahelyi flörtölés aranyszabályai
Még mindig ritka az óvóbácsi és a női kőműves

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!