2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Eljárást indított a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) az Invitel telefonos szerződéskötési gyakorlatával kapcsolatban - közölte Szabó Tibor, az NHH Szegeden működő hatósági nyilvántartások igazgatóságának vezetője csütörtökön a csongrádi megyeszékhelyen.

A hatósághoz és a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez sok előfizető fordult, hogy a szolgáltató telefonos szerződéskötési gyakorlata körül problémás a helyzet - mondta a szakember a szervezet sajtótájékoztatóján.

Hozzátette: az ügyben az NHH hivatalból indított eljárást, jelenleg az adatok bekérése és az eset feltárása folyik.

Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője elmondta, az előfizetők által kifogásolt szerződések kétféleképpen - telefonon, illetve ügynökökön keresztül személyesen, akár a lépcsőházban - kötettek. A legtöbb probléma abból adódott, hogy olyanok szerződéskötését is elfogadták, akik nem a szolgáltatás előfizetői voltak.

Több panaszos is kizárólag végighallgatta a cég telefonos értékesítője által elmondottakat, nem jelezte, hogy szeretné az adott szolgáltatást igénybe venni, ennek ellenére aktiválták azt, és annak díja jelentkezett is a következő havi számlán - tudatta a szakember.

Takács Péter szerint a fogyasztók úgy tudják elkerülni az ilyen helyzeteket, ha egy hasonló megkeresés esetén határozottan igent vagy nemet mondanak az ajánlatra, illetve további tájékoztatást kérnek, ám ez utóbbi nem jelentheti azt, hogy a szolgáltató csak a szerződést küldi ki.

A fogyasztók érdeke, hogy minél több információt össze tudjanak gyűjteni az adott szolgáltatással kapcsolatban, és ezek alapján el tudják dönteni, hogy szükségük van-e rá. Ez igaz a személyes megkeresésre is - ebben az esetben fontos azt is tisztázni, pontosan melyik szolgáltatott képviseli az ügynök - a fogyasztó ekkor is kérhet gondolkodási időt a döntés meghozatalára - hangsúlyozta a szakember.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!