2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Eljárást indított a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) az Invitel telefonos szerződéskötési gyakorlatával kapcsolatban - közölte Szabó Tibor, az NHH Szegeden működő hatósági nyilvántartások igazgatóságának vezetője csütörtökön a csongrádi megyeszékhelyen.

A hatósághoz és a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez sok előfizető fordult, hogy a szolgáltató telefonos szerződéskötési gyakorlata körül problémás a helyzet - mondta a szakember a szervezet sajtótájékoztatóján.

Hozzátette: az ügyben az NHH hivatalból indított eljárást, jelenleg az adatok bekérése és az eset feltárása folyik.

Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője elmondta, az előfizetők által kifogásolt szerződések kétféleképpen - telefonon, illetve ügynökökön keresztül személyesen, akár a lépcsőházban - kötettek. A legtöbb probléma abból adódott, hogy olyanok szerződéskötését is elfogadták, akik nem a szolgáltatás előfizetői voltak.

Több panaszos is kizárólag végighallgatta a cég telefonos értékesítője által elmondottakat, nem jelezte, hogy szeretné az adott szolgáltatást igénybe venni, ennek ellenére aktiválták azt, és annak díja jelentkezett is a következő havi számlán - tudatta a szakember.

Takács Péter szerint a fogyasztók úgy tudják elkerülni az ilyen helyzeteket, ha egy hasonló megkeresés esetén határozottan igent vagy nemet mondanak az ajánlatra, illetve további tájékoztatást kérnek, ám ez utóbbi nem jelentheti azt, hogy a szolgáltató csak a szerződést küldi ki.

A fogyasztók érdeke, hogy minél több információt össze tudjanak gyűjteni az adott szolgáltatással kapcsolatban, és ezek alapján el tudják dönteni, hogy szükségük van-e rá. Ez igaz a személyes megkeresésre is - ebben az esetben fontos azt is tisztázni, pontosan melyik szolgáltatott képviseli az ügynök - a fogyasztó ekkor is kérhet gondolkodási időt a döntés meghozatalára - hangsúlyozta a szakember.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!