A Sanoma Budapest Kiadó Rt. vezérigazgatója, és a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, Szabó György a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában elmondta, felemelték termékeik árait, kivéve azokat a lapokat, amelyek szegmensén nagyon kiélezett a verseny. Ilyenek a női magazinok, melyek piaca kiemelkedően árérzékeny.
A megnövelt áfakulcs mintegy kétmilliárd forint pluszköltséget ró a kiadókra. Ebből az összegből tíz havilapot lehetne elindítani, mondta el az MLE elnöke. A megnehezedett helyzet ellenére Maxima néven új női magazint indít a Sanoma.
A Ringier Kiadó Kft. egyelőre nem növelte meg kiadványai árát, így nem drágult a Blikk, a Magyar Hírlap és a Nemzeti Sport. Egyelőre számolják, hogy mennyivel fogják drágábban adni kiadványaikat.
Nagy kihívás előtt a lapkiadók
Példányszám-csökkenésre számíthatnak a lapok, miután többségük az év elején követte áraival a három százalékpontos áfakulcs-növekedést. Egyes kiadók még kivárnak az áremeléssel.