4p

Az olimpia ugyan megosztja a nézők figyelmét, ugyanakkor az időeltolódás miatt az esti órákban mérsékelten csábítja el a kereskedelmi tévék nézőit. Utóbbiak nem is a mostani, hanem az őszi időszakra koncentrálnak.

Komolyan egymásnak megy a két nagy kereskedelmi tévé, illetve úgy néz ki, hogy a kábeltévés piacon is csata várható a csoportok között. Egyre több őszi műsorról derülnek ki részletek, amelyek alapján már most leszögezhető, hogy nem fogják egymást kímélni a felek.

Az RTL csoport két valóságshowt is be fog dobni. A Való Világ újabb szériájáról év eleje óta lehetett tudni, így ott az indulás után lehetnek meglepetések, a csatorna illetékesei előzetesen annyit közöltek, hogy az eddig megszokottakhoz képest a formátum is némileg változik, miután ötvözni fogják a Big Brotherrel (a neve is az lesz, hogy Való Világ powered by Big Brother). A műsor az RTL II-n lesz látható. Az indulás körül is megy a sakkozás, hiszen rögtön ütköztetni fogják a TV2 beköltözős-éneklős műsorával, mely a Star Academy nevet viseli majd. Mindkét műsor augusztus utolsó szombatján kerül adásba. A TV2 az új műsor kapcsán már korábban is deklarálta, hogy valószínűleg a megújult Való Világgal fognak versenyezni. A Star Academy eredeti holland verzióját már több, mint 50 országnak értékesítette a forgalmazó Endemol. A műsor a klasszikus, zenés tehetségkutatót vegyíti a reality elemeivel. Olyan fiatalok költöznek a Star Academy házba, akik énekesként szeretnének befutni.


Hogy az RTL II élete ne legyen olyan egyszerű – meg persze a csoport másik két nagy kábeladójának, a Cool-nak és a F+-nak se – arról a TV2 csoport most hétvégén gondoskodott. Három nap alatt ugyanis, három új csatornát indítottak, a nagyszabású portfólió-bővítés újabb felvonásaként. Az egy hónapja sikeresen startolt Mozi+ után persze az új adók helyzete nehezebb lesz, hiszen ezeket a kábelszolgáltatók kínálatába „be kellene szuszakolni”. Mindamellett a médiacsoport kormányzati hátszelével ez vélhetőleg könnyebben fog menni.

Visszatérve a most indult adókra, augusztus 13-án a Spíler TV, a legnépszerűbb európai nemzeti labdarúgó-bajnokság, a Premier League első fordulójával jelentkezett, míg 14-én a vadonatúj telenovella csatorna, az Izaura TV nyitott, három országos sorozatpremierrel. A triumvirátust a Zenebutik zárta, amely augusztus 15-étől minden nap elhozza a legnagyobb zenei klasszikusokat és legfrissebb listavezetőket.

Cikkünk elején említett két reality közül az RTL Klubon debütáló lehet egyébként nagy durranás, miközben a VV valószínűleg masszív napi nézőszámot ér majd el. Az anyacsatornán debütál az őszi televíziós szezon legelején egy vadonatúj sztár reality, melyet Sebestyén Balázs vezet majd. A Nyerő Páros az izraeli Power Couple hazai verziója, mely eddig hat országban került adásba. Az RTL szerint egy olyan game showt láthatunk majd, amelyben a párok az ügyességüket, kitartásukat és legfőképpen persze az együttműködésre, a kooperációra való képességüket teszik próbára. Az egyes játékon túl így egy napi reality-t is láthatnak a nézők, ahol a humor, az érzelem és a taktika is fontos része lesz a műsornak. A szereplők meglehetősen színesek lesznek, hiszen Pumped Gabo vagy éppen Gergely Róbertet is a résztvevők között találjuk.

Ők a legjobban kereső sportolók

Hogy celebekből a konkurencián sem lesz hiány, az biztos, hiszen a TV2 több ilyen műsorral is készül majd. Az Ezek megőrültek például biztosan folytatódni fog ősszel, és az első beharangozó videó szerint Kasza Tibi és Cooky vezetik majd. Ahogy képernyőre kerül ismét a tavalyi év legnagyobb nézettségét hozó műsora a Sztárban sztár is, igaz idén aligha fogják elvinni a pálmát, a magyar fociválogatott meccsei ugyanis olyan magasra tették a lécet, amit biztosan nem fog egyetlen műsor sem megugrani.

Ami a múlt hetet illeti, főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban továbbra is az RTL Klub volt a legnézettebb csatorna. A hét estéből hat alkalommal érte el a legmagasabb közönségarányt. Az időeltolódás miatt nem hozott óriási változást az olimpiai közvetítés, ám a 18-49-es korosztályból néhány százezer néző így is folyamatosan követi tévében az eseményeket, ez pedig rontja a nagyok számait.

32. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 14,4 százalékos volt, míg a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 8,2 százaléka nézte. A dobogó harmadik fokára a Cool (4,7% SHR) került, míg a Film+ (4,3% SHR) ettől minimálisan maradt el. A Viasat3 (2,7% SHR) továbbra sem tud erősödni, míg a Duna TV (2,3% SHR) a kereskedelmi célcsoportban továbbra is gyenge volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!