A négy évesnél idősebb hazai nézőket rangsoroló listán már-már beérte az utóbbi egy-két év legsikeresebb TV2-s műsorát, a Sztárban sztárt utolsó előtti adásával a Rising Star. A vasárnapi döntő előtt még két játékostól elbúcsúzó zenés műsor közel másfél millió nézőt ért el. Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy ennek a harmadát sem tette ki az úgynevezett kereskedelmi célcsoportba sorolt közönség, a 18-49 éves korosztályból ugyanis "csak" 460 ezren nézték a műsort.
A tehetségkutató kapcsán persze ismét előkerültek azok az észrevételek, hogy azért most ugrott meg a nézettség, mert mostanra hullottak ki azok a középszerű, nem túl jó hangú énekesek, akik csak a létszámot növelték, de igazán sokat nem tettek hozzá. Minden bizonnyal ebben is van igazság, hiszen az utóbbi időben többször tűnt úgy, hogy egyre kevesebb „mikrofonképes” embert lehet még színpadra állítani.
A számokhoz visszatérve az mindenesetre érdekes, hogy a legfiatalabb és az éltesebb közönség ennyivel túlszárnyalta a 18-49 év közöttiek számát. Amiben persze az is közrejátszhat, hogy van néhány szereplő, akivel a tizenévesek azonosulni tudnak, de minden bizonnyal – a csatorna ügyes húzásának bizonyuló - Peter Srámek is hozzátesz a túloldalon (néhány) százezer idősebb nézőt, akik hétről-hétre vevők a 70-es, 80-as évekbeli slágerekre.
Ha megemlítettük, hogy a teljes lakosságot tekintve a hét legjobbja a Rising Star volt, akkor érdemes egy mondat erejéig leragadni a kereskedelmi célcsoportnál is. Idén, a második héttől minden alkalommal a Barátok közt egy-egy epizódja végzett a nézettségi lista élén a 18-49 éves korcsoport körében. Nem alakult ez másként a hatodik héten sem. A sorozat február 5-ei epizódja 27,6 százalékos közönségarányt (SHR) ért el a 18-49 éves korcsoportban. Sőt, a második helyen is Berényiék végeztek, a február 2-ai epizóddal (25,6% SHR), míg a fent részletezett Rising Star adás csak a harmadik helyet tudta megkaparintani a hét 50 legnézettebb műsorainak 18-49 éves korcsoportú listáján.
Azonban nemcsak a Barátok közt, hanem az RTL Klub másik napi sorozata, az Éjjel-Nappal Budapest is az első 10-ben végzett. Az ötödik, a hetedik, a kilencedik, valamint a tizedik helyet is Laliék szerezték meg a hatodik héten, a kereskedelmileg kiemelt korcsoportban. Ezek alapján talán nem meglepő, hogy az elmúlt hetekhez hasonlóan a kereskedelmi célcsoportban a hétköznapok "tükörsimák" voltak, minden estét megnyert az RTL Klub.
Ami a jövőt illeti, több érdekes kérdés is felmerül, egyrészt kíváncsian várjuk, hogy a reklámadó várható mérséklésével mennyire fog visszakanyarodni a celebek nemi életéhez és az állatkerti apróságokhoz az RTL Klub esti hírműsora. Amely a fent említett két szappanopera húzó hatása mellett vélhetőleg a politikai hírek tálalása miatt tudta az ősz folyamán megelőzni (a kereskedelmi célcsoportban) a Tényeket. Érdeklődéssel tekintünk a TV2 új főzős műsora elé is, tavaly ősszel ugyanis az RTL Klub megmutatta, hogy jó gasztronómiai vetélkedővel sok nézőt lehet megmozgatni. A csatorna ugyanis egy nemzetközi formátumot fog hamarosan műsorra tűzni, a Konyha ördöge címmel, mely több piacon is Gordon Ramsey közreműködésével került adásba.
A 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők ötöde követte, míg a TV2 12,1 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool ezúttal is kiemelkedő számokat (7,1% SHR) hozott, míg a F+ 6,3 százalékos közönségarányt "produkált". Őket a Viasat3 (4,4% SHR) követte, míg a középmezőnyben a sereghajtó az M1 (3,7% SHR) lett, annak ellenére, hogy szombaton A Dal közönségarány jócskán meghaladja a csatorna átlagát.
mfor.hu