4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan a kereskedelmi célcsoportban ezúttal is kifogott a Rising Staron a Barátok közt, a teljes lakosságot tekintve tarolt a műsor.

A négy évesnél idősebb hazai nézőket rangsoroló listán már-már beérte az utóbbi egy-két év legsikeresebb TV2-s műsorát, a Sztárban sztárt utolsó előtti adásával a Rising Star. A vasárnapi döntő előtt még két játékostól elbúcsúzó zenés műsor közel másfél millió nézőt ért el. Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy ennek a harmadát sem tette ki az úgynevezett kereskedelmi célcsoportba sorolt közönség, a 18-49 éves korosztályból ugyanis "csak" 460 ezren nézték a műsort.

A tehetségkutató kapcsán persze ismét előkerültek azok az észrevételek, hogy azért most ugrott meg a nézettség, mert mostanra hullottak ki azok a középszerű, nem túl jó hangú énekesek, akik csak a létszámot növelték, de igazán sokat nem tettek hozzá. Minden bizonnyal ebben is van igazság, hiszen az utóbbi időben többször tűnt úgy, hogy egyre kevesebb „mikrofonképes” embert lehet még színpadra állítani.

A számokhoz visszatérve az mindenesetre érdekes, hogy a legfiatalabb és az éltesebb közönség ennyivel túlszárnyalta a 18-49 év közöttiek számát. Amiben persze az is közrejátszhat, hogy van néhány szereplő, akivel a tizenévesek azonosulni tudnak, de minden bizonnyal – a csatorna ügyes húzásának bizonyuló - Peter Srámek is hozzátesz a túloldalon (néhány) százezer idősebb nézőt, akik hétről-hétre vevők a 70-es, 80-as évekbeli slágerekre.


Ha megemlítettük, hogy a teljes lakosságot tekintve a hét legjobbja a Rising Star volt, akkor érdemes egy mondat erejéig leragadni a kereskedelmi célcsoportnál is. Idén, a második héttől minden alkalommal a Barátok közt egy-egy epizódja végzett a nézettségi lista élén a 18-49 éves korcsoport körében. Nem alakult ez másként a hatodik héten sem. A sorozat február 5-ei epizódja 27,6 százalékos közönségarányt (SHR) ért el a 18-49 éves korcsoportban. Sőt, a második helyen is Berényiék végeztek, a február 2-ai epizóddal (25,6% SHR), míg a fent részletezett Rising Star adás csak a harmadik helyet tudta megkaparintani a hét 50 legnézettebb műsorainak 18-49 éves korcsoportú listáján.

Azonban nemcsak a Barátok közt, hanem az RTL Klub másik napi sorozata, az Éjjel-Nappal Budapest is az első 10-ben végzett. Az ötödik, a hetedik, a kilencedik, valamint a tizedik helyet is Laliék szerezték meg a hatodik héten, a kereskedelmileg kiemelt korcsoportban. Ezek alapján talán nem meglepő, hogy az elmúlt hetekhez hasonlóan a kereskedelmi célcsoportban a hétköznapok "tükörsimák" voltak, minden estét megnyert az RTL Klub.

Ami a jövőt illeti, több érdekes kérdés is felmerül, egyrészt kíváncsian várjuk, hogy a reklámadó várható mérséklésével mennyire fog visszakanyarodni a celebek nemi életéhez és az állatkerti apróságokhoz az RTL Klub esti hírműsora. Amely a fent említett két szappanopera húzó hatása mellett vélhetőleg a politikai hírek tálalása miatt tudta az ősz folyamán megelőzni (a kereskedelmi célcsoportban) a Tényeket. Érdeklődéssel tekintünk a TV2 új főzős műsora elé is, tavaly ősszel ugyanis az RTL Klub megmutatta, hogy jó gasztronómiai vetélkedővel sok nézőt lehet megmozgatni. A csatorna ugyanis egy nemzetközi formátumot fog hamarosan műsorra tűzni, a Konyha ördöge címmel, mely több piacon is Gordon Ramsey közreműködésével került adásba.

A 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők ötöde követte, míg a TV2 12,1 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool ezúttal is kiemelkedő számokat (7,1% SHR) hozott, míg a F+ 6,3 százalékos közönségarányt "produkált". Őket a Viasat3 (4,4% SHR) követte, míg a középmezőnyben a sereghajtó az M1 (3,7% SHR) lett, annak ellenére, hogy szombaton A Dal közönségarány jócskán meghaladja a csatorna átlagát.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!