A MAN AG októberben nyújtotta be hivatalos ajánlatát a Scaniára, közölve, hogy részvényenkénti 475 svéd koronás ajánlatának nyitónapja november 20., lejárata december 11.
A Scania viszont hivatalosan elutasította a MAN átvételi ajánlatát, azzal, hogy a 10,3 milliárd eurós ajánlat "jelentősen alulértékeli" a céget. A Scania indoklása szerint az egyesülésből eredő pozitív hatások is csak hosszú távon érvényesülnének. A cég vezetői úgy gondolják, hogy a MAN által korábban adott munkahely-garancia is hátráltatja a szinergiahatások érvényesülését. A MAN vezérigazgatója a nyáron az IG Metall szakszervezeti szövetségnek 7 ezer munkahely megőrzését szavatolta, amiért cserébe hosszabb munkaidőben állapodtak meg a szakszervezettel.
A MAN-Scania egyesüléssel Európa vezető teherjárműgyártó cége jönne létre, hatékony növekedési lehetőségekkel. Elemzők szerint az ügylet 10-12 milliárd euróba kerülhet a MAN-nak. A két cég piaci tőkeértéke közel azonos, majdnem 9 milliárd euró.
A MAN jelenleg a harmadik számú teherautógyártó Európában, a Scania a negyedik. Együttes piaci részarányuk 29 százalékos lenne, megelőzve a mostani első helyezett és világszinten második helyezett, az ugyancsak svéd Volvo 27 százalékos, és az európai második helyezett DaimlerChrysler 20 százalékos részesedését.
Az iparági konszolidációt indokolná, hogy a szigorúbb európai uniós és amerikai szennyezőanyag-kibocsátási szabályok hamarosan megdrágítják a gyártást, így a cégek nyilván jobb pozícióba kerülhetnek a vevőkkel szemben, ha kevesebben vannak.