3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Öröm, dráma, összeomlás. Minden volt a szombati és a vasárnap X-Faktorban, melynek a közönségarányt tekintve ugyan egyik adása sem tudott az 50 százalékos álomhatár fölé jutni, ám többek között ennek is köszönhetően a hét minden estéjét megnyerte az RTL Klub.

Ugyan az RTL Klub egy idő óta gőzerővel promótálja a csatornacsalád új tagját, az RTL 2-t, ám az október 1-i indulás előtt még mondtak egy all in-t, és az X-Faktor szólt egész hétvégén. A népes rajongótáborral rendelkező műsor szombat és vasárnap este is remekelt, igaz az egy héttel korábbi nézettségi rekordot egyik műsor sem tudta megközelíteni. Ugyanakkor a konkurensek sem tudtak labdába rúgni, így heti átlagban (18-49-es korosztályban főműsoridőben) hosszú idő után ismét közel kétszer annyi nézője volt az RTL Klubnak, mint az elsőszámú vetélytársának, a TV2-nek.

A két csatorna között ráadásul meglepetés lenne, ha jelentősen csökkenne a különbség, hiszen október elején újraindul a tavasszal óriási sikernek bizonyult Egy perc és nyersz című vetélkedő. Arra pedig viszonylag kicsi az esély, hogy a hétfőn debütáló RTL 2, az anyacsatornától olyan nézőszámot venne el, amely komoly visszaesést eredményezne. Ráadásul az RTL illetékesei az elmúlt időszak nyilatkozatai szerint az év végére várnak komolyabb felfutást.

A 39. héten tehát ami a főműsoridőt illeti a kereskedelmileg fontos célcsoportban, minden estét simán nyert az RTL Klub. A csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 30 százaléka követte, ami egy százalékpontos növekedés az egy héttel korábbi számokhoz képest. Visszaesett ugyanakkor a TV2 közönségaránya, a csatornát a tévé előtt ülők 16,5 százaléka nézte átlagosan. Nem tudott összezárni a középmezőny sem, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (6% SHR), majd egy másik RTL-es érdekeltségű csatorna az F+ következett (4,8% SHR). Gyengébben teljesített a Viasat3 (4,4% SHR) és az M1 (4% SHR) is.


Az állandó programok kapcsán érdekesség, hogy a Tényeket eredményesen támadja a konkurencia. Azáltal, hogy összeér A gyanú árnyékában című műsorral, csak a hírműsor első fele tud komoly ellenfél lenni a konkurens Híradónak. Igaz, az RTL még ebben az idősávban is két alkalommal jobb volt, mint a TV2-s Tények. A sajátgyártású sorozatok különversenyét is az RTL Klub nyeri, hiába haladja meg saját csatornájának átlagát a Jóban rosszban, a Barátok közt rajongótábora továbbra is jelentősebb.


Ami az egyes estéket illeti, az elmúlt hetekhez hasonlóan csak ismételni tudjuk magunkat. A Doktor Csont simán verte az NCIS-t, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. Kedden sem tudott eredményesen tapadni a TV2 a Banki meló című filmmel, igaz az RTL-en vetített Castle sem tudta hozni az RTL átlagos számait.

Szerdán a Dallas ugyan megelőzte a Houset, ám nem azért mert a Ewing család olyan frenetikus számokat hozott volna. A sorozat először lépte át lefele a 20 százalékos átlagos közönségarányt. A Született feleségek ezúttal is legyűrte a Házon kívül műsorát. Csütörtökön az RTL Klub filmje, a Halálos fegyver 2 remekelt, míg a konkurens csatornán ezúttal nem jött be a romantikus vígjáték, Az amerikai kedvencia. Pénteken a Barátok közt után szoros volt a verseny, az RTL-es CSI és a Gyilkos elmék hasonlóan teljesített, mint a TV2-n vetített Ne szórakozz Zohannal.

Szombaton és vasárnap következett az újabb X-Faktor söprés. Más kérdés, hogy a tehetségkutató ezúttal nem tudta megdönteni saját korábbi csúcsait.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!