2p

Az értékesítés nehézségei, és az anyavállalat, a General Motors pénzügyi problémái ellenére négy új Opel-modell kifejlesztését tervezik.

Az Automobilwoche című lapban a GM-Europe alelnöke, Bob Lutz elmondta: egyebek mellett egy terepjáróban gondolkodnak, ami kisebb lenne az Opel Antara szabadidő autónál. Az igazgató utalt arra, hogy a csoport a jövőben nagyobb figyelmet szentel az eddig kissé háttérbe szorított terepjáró-szegmensnek. Ebből a kisebb terepjáróból évi 200 ezer darabot gyártanának, Thaiföldön, Mexikóban vagy Indiában.

Érdekesség, hogy a GM annak ellenére kíván a terepjárók szegmensében erősíteni, hogy az elmúlt időszakban éppen az ilyen típusú modellek értékesítése kapcsán merült fel a legtöbb kérdőjel. Az elszabadult üzemanyagárak miatt egyre kevesebb vásárló szimpatizál a meglehetősen magas fogyasztású terepjárókkal és sporthaszonjárművekkel. Ennek következtében a GM például bejelentette, hogy a környezetvédők által csak országúti dinoszaurusznak aposztrofált Hummer H1-es gyártását beszüneteti.

Az új terepjáró mellett az Opel szeretne a kompakt és a kisautó-kategóriában is új típussal piacra lépni. Az új fejlesztésekről a jövő év elején várható döntés során pedig jóváhagyásra kerülhet egy új csúcsmodell is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!