
Ghosn úgy vélekedik, hogy az amerikai óriások mélyrepülése az egész szektorra rányomja a bélyegét. Az ő problémájuk az autógyártók mindegyike számára nehézséget jelent, így dőreség azt hinni, hogy mindez a japán társaságok malmára hajtja a vizet. Attól még nem lesz nagyobb érdeklődés a Toyota vagy a Nissan autóira, hogy a GM termékeit kevesebben veszik - jelentette ki az iparág egyik legnagyobb tekintélynek örvendő cégvezetője.
A kijelentés azért is meglepte az elemzőket, mivel a második számú japán autógyár közel 10 százalékkal növelte nyereségét az első negyedévben (az egy évvel korábbi számokhoz képest), miközben mind a GM, mind a Ford gyengülő üzletmenetről adott számot.
Carlos Ghosn úgy vélte, hogy csak a jó minőségű termékekkel lehet állni a versenyt, miközben a vállalatoknak minden költségcsökkentő lehetőséget ki kell használniuk. A Nissan sikere kapcsán pedig azt hangsúlyozta, hogy a vállalat a fenti aranyszabályok mellett a gyorsan fejlődő piacokra - Kína, Oroszország, Dél-Amerika - is időben lépett be.